سورنا بورس کاهش اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/24 - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد و انتظارات برای تصویب بسته محرک مالی در آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۶ دلار و هشت سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: خوشحالی که پیرامون واکسن کووید۱۹ وجود دارد احتمالا معرفی تدابیر تسهیل پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و بسته کمک مالی در آینده نزدیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد اما طلا می‌تواند در سال ۲۰۲۱ که خوش بینی به واکسن تعدیل می‌شود و سرمایه‌گذاران به رشد انتظارات تورمی منعکس می‌شوند، صعود کند.

تزریق واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر از روز یکشنبه در آمریکا آغاز شد و امیدها به احیای اقتصادی سریع‌تر را برانگیخت و صعود بازارهای سهام آسیایی را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش رویترز، اما امیدواری به تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا کاهش قیمت طلا را محدود کرد. طرح بسته ۹۰۸ میلیارد دلاری در تلاش برای به تصویب رسیدن به دو بخش تقسیم شده و روز دوشنبه معرفی می‌شود.

بازارها اکنون روی نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، متمرکز شده‌اند. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی خرید اوراق بلندمدت خزانه‌داری را برای مهار رشد بازده افزایش می‌دهد که ارزش دلار را پایین می‌برد.

طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر کاهش نرخ‌های بهره و اقدامات محرک مالی بی‌سابقه ۲۱ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۹۷سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۰۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۲۸ دلار و ۷۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۹، با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۷۰۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۹، با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۲۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۴۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۵ هزار تومان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 443 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 14 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.