سورنا بورس رد پای طلا در بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 دی - سورنا بورس

به گزراش سورنا بورس ، بازار ارز تهران در هفته اول دی ماه شاهد برگشت ناموفق قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بود. با این حال اسکناس آمریکایی نتوانست این کانال را حفظ کند و دوباره در کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت دلار روز پنجشنبه گذشته در حدود ۵۰ هزارو ۲۰ تومان به فروش رسید. البته مشاهدات به‌عمل آمده از فضای  معاملات پشت خطی روز جمعه حکایت از آن دارد که سطح تقاضا در این بازار زیاد شد و نرخ دلار تا سطح ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته بود .

همچنین قیمت دلار در بازار هرات روز پنجشنبه با ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر با ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان بسته شد که در مقایسه با روز چهارشنبه نوسان محدود ۵۰ تومانی را نشان می دهد . 

در همین راستا قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی جمعه در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و روی ۴۹ هزار و ۸۷۰ تومان به کار خود پایان داد. البته در هرات یک ادعا مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته بود. برخی از معامله‌گران مدعی بودند در پشت خط جمعه شماره حساب ایرانی قیمت دلار را در نرخ ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری کرده است.

فارغ از بازار دلار، در بازار رمزارزها هم قیمت تتر در روز جمعه با کاهش قیمت بیت‌کوین افزایشی شد. قیمت بیت‌کوین در روز جمعه با کاهش وارد کانال ۴۱ هزار  دلار شد و در اثر این افت قیمت، تتر با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. قیمت تتر از ۲۷ آبان نتوانسته در بالای کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد.

پیشکسوت های بازار می گفتند در حال حاضر مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان درهم برای دلار مهم است و اگر قیمت درهم امارات بالای این مرز  تثبیت دهد قیمت دلار امروز در هرات می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. اگر قیمت درهم امارت امروز زیر ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان نوسان دهد قیمت دلار هرات همچنان در محدوده فعلی خود معامله خواهد شد.

البته برخی هم نیم  نگاهی به بازار طلا کردند و معتقد بودند بازار طلای آبشده لیدر بازارها شده و دلار می‌تواند با آن همراهی کند. اما در مقابل برخی می‌گویند بازار طلا از آبان ماه از بازار ارز جدا شده است و نوسان آن ربطی به روند دلار ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 30 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.