سورنا بورس روز داغ طلا در ایران و جهان/ قیمت طلا و سکه بالا رفت؛ قیمت دلار اصلاح شد - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس،  همانطور که در گزارش پیش‌بینی قیمت دلار گمانه زنی شد، دلار تهران روز گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا ۵۰ هزار و ۸۰ تومان پایین آمد. در بازار نقدی امروز هم قیمت دلار جانی برای صعود نداشت و تا ۵۰ هزار و ۲۰ تومان عقب نشینی کرد. 

از سوی دیگر  روز گذشته قیمت دلار در هرات به ۴۹ هزار و ۷۲۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۱۰۰ تومان رشد کرده است. در بازار پشت خطی هم  دلار هرات صعودی شد و تا سطح ۴۹ هزا رو ۷۸۰ تومان بالا رفت. بررسی ها نشان می دهد در معاملات نقدی امروز پنجشنبه ۷ دی ماه  قیمت دلار در بازار هرات با ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر با ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان بسته شد که در مقایسه با روز گذشته نوسان محدود ۵۰ تومانی را نشان می دهد . 

قیمت درهم امارات در آغاز معاملات امروز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود و با کاهش ۲۰ تومانی تا پایان معاملات به  ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان رسید. روز گذشته نرخ حواله درهم در حدود ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان معامله شده بود. 

فارغ از بازار دلار، امروز  قیمت طلای جهانی به سمت پله‌های بالاتر خیز برداشت و تا ۲۰۸۸ دلار بالا رفت. البته عصر امروز قیمت اونس طلا ۲۰۷۷ دلار بود .فعالان اقتصادی معتقدند خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس ارزش دلار و اوراق بهره خزانه‌داری را کاهش داده است. 

از سوی دیگر به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور، احتمال آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را بالا رفته و قیمت طلا را افزایش داده است.

 همین اتفاق تا حدودی بر روی قیمت سکه امامی و قیمت طلا ۱۸ عیار در روز پنجشنبه ۷ دی ماه تاثیر گذاشت. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تا  ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان بالا رفت. در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد صعود قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی امروز  با ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به دیروز ۱۰۰ هزار تومان بالاتر تر بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 29 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.