سورنا بورس ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت ایران - سورنا بورس

 

معامله گران ایرانی که در بازار فارکس معامله می کنند بهتر است ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت ایران را بدانند و همچنین مهم است که این معامله گران با ساعت های مهم بازار فارکس آشنا شوند تا در معاملات خود به بیشترین سود دست یابند. در این مقاله قصد داریم شما را با ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت ایران آشنا کنیم و سپس بهترین ساعات برای معامله کردن در فارکس را به شما آموزش خواهیم داد.

ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران چه ساعتی می‌باشد؟

ساعت باز شدن بازار فارکس در روز دوشنبه ساعت ۰۰:۳۰ به وقت ایران همزمان با باز شدن بازار سیدنی در آسیا باز می‌شود.

ساعت بسته شدن بازار فارکس به وقت ایران چه ساعتی می‌باشد؟

ساعت بسته شدن بازار فارکس، روز شنبه ساعت ۰۲:۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران با بسته شدن بازارهای آمریکا بسته خواهد شد.

ساعات جلسات معاملاتی بازار فارکس به وقت ایران

جلسه معاملاتی سیدنی در ساعت ۰۰:۳۰ به وقت ایران باز می‌شود و ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران بسته خواهد شد.

جلسه معاملاتی توکیو از ساعت ۰۲:۳۰ به وقت ایران باز شده و ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران بسته می‌شود.

جلسه معاملاتی لندن ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ایران شروع به کار می‌کند و در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران به کار خود پایان می‌دهد.

جلسه معاملاتی نیویورک از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود و در ساعت ۰۱:۳۰ دقیقه بامداد پایان می‌یابد.

بازار فارکس چه روزهایی تعطیل است؟

بازار فارکس در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می‌باشد. همچنین علاوه بر تعطیلات آخر هفته، تعطیلات فارکس شامل روزهایی مانند روز کریسمس، جمعه نیک و دوشنبه عید پاک است.

بهترین ساعت برای معامله در فارکس چه ساعتی است؟

بهترین ساعت برای معامله در بازار فارکس، زمانی است که بازار معاملات اروپا و آمریکا به طور همزمان باز است. این فاصله به وقت ایران مصادف از با زمانی که معاملات نیویورک شروع می‌شود تا زمانی که بازار معاملات لندن به کار خود پایان می دهد یعنی از سال ۱۶:۳۰ تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران. در این زمان نقدینگی بازار و حجم معاملات به اوج خود می‌رسد.

 

بازار فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است و بجز شنبه و یکشنبه که روز تعطیل اکثر کشورهای غربی است و همچنین روزهای تعطیل رسمی مانند کریسمس، مابقی ایام هفته باز است.

همچنین بازار فارکس روز جمعه با بسته شدن بازار نیویورک تعطیل و روز یکشنبه با باز شدن بازار استرالیا و نیوزلند بازگشایی می‌شود. باید توجه داشت که امکان معامله هر فرد در بازار وابسته به بروکری است که فرد با آن معامله می‌کند. به عنوان مثال ممکن است بازار سیدنی بازگشایی شده باشد اما بروکر به خاطر نقدینگی پایین در بازار اجازه معامله را به معامله‌گران ندهد. بنابراین بهتر است اعلان‌های مربوط به بروکر خود را در مورد زمان معاملات بررسی کنید.

همپوشانی ساعات فارکس

سشن‌های معاملاتی در فارکس همپوشانی‌های متعددی با هم دارند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

اولین همپوشانی، بین بازگشایی سشن توکیو تا بسته شدن سشن سیدنی است. در واقع سشن توکیو و سیدنی به خاطر نزدیکی زیاد تقریبا با هم باز و بسته می‌شوند. در واقع از ساعت ۰۲:۳۰ به وقت تهران که سشن توکیو بازگشایی می‌شود تا ساعت ۱۰:۳۰ که سشن سیدنی به پایان می‌رسد شاهد همپوشانی سشن توکیو و سیدنی هستیم.

دومین همپوشانی بین ساعت بازگشایی سشن لندن در ۱۱:۳۰ و اتمام کار سشن توکیو در ۱۲:۳۰ است. در این ساعت حجم معاملات به یکباره افزایش پیدا می‌کند.

همپوشانی بعدی بین سشن لندن و نیویورک است. از زمان بازگشایی سشن نیویورک در ساعت ۱۶:۳۰ تا ساعت ۲۱:۳۰ که سشن لندن به پایان می‌رسد بازارهای مالی در لندن و نیویورک به طور همزمان باز است. در این زمان بالاترین حجم معاملات انجام می‌شود.

و در نهایت از ساعت ۰۰:۳۰ که سشن سیدنی دوباره بازگشایی می‌شود تا ساعت ۰۲:۳۰ که سشن نیویورک به پایان کار خود می‌رسد، شاهد همپوشانی سشن نیویورک و سیدنی هستیم.

بهترین روز هفته برای انجام معاملات در فارکس

همانطور که گفتیم، بازار فارکس در تمام روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه باز است اما روزهایی از هفته است که حجم معاملات بیشتر از سایر ایام هفته است. روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه بهترین روزها برای معامله در بازار فارکس است. معامله‌گران تمایل دارند در این روزها به معامله بپردازند چرا که به علت انتشار آمار اقتصادی و همینطور حجم نقدینگی بالا در بازار، فرصت‌های معاملاتی مناسبی در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد.

بهترین ساعت معامله طلا

بهترین ساعت برای معامله‌ طلا ساعتی است که همپوشانی بین سشن لندن و نیویورک در حد فاصل ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به وقت تهران است. با این حال، باید توجه داشت که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران ساعتی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی تثبیت می‌شود (که به آن ساعت LONDON FIX می‌گویند) در این زمان حجم نقدینگی و معاملات طلا افزایش می‌یابد و منجر به تغییراتی در قیمت طلا می‌شود. معامله‌گران باید مراقب چنین رخدادی باشند.

بهترین ساعت معامله نفت در فارکس

نفت کامودیتی‌ای است که منحصرا توسط بازار ایالات متحده تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این امر بدان دلیل است که اکثر کشورهای نفت خیز معاملات خود را از طریق بازار نیویورک هدایت می‌کنند. بنابراین بازار نیویورک بیشترین تاثیر را بر قیمت و نقدینگی این کامودیتی دارد. با این همه همچنان بهترین زمان برای معامله این کامودیتی وابسته به بازار اروپا به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت جهان است.

بهترین زمان برای معامله از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ به وقت تهران است چرا که آمار نشان می‌دهد حجم نقدینگی و معاملات این کامودیتی طی این زمان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

نتیجه

به عنوان یک معامله گر باید با ساعت‌های مهم بازار فارکس آشنا شوید. باید بدانید چه ساعت‌هایی ترید کنید بهتر است. با دانستن این موضوع شما می‌توانید معاملات بهتری انجام دهید و این موضوع بر سودی که از بازار کسب می‌کنید تاثیر زیادی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 25 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.