سورنا بورس معرفی 5 سایت‌ برتر برای تحلیل آن چین - سورنا بورس

ردیابی اطلاعات دقیق بلاکچین ارزهای دیجیتال همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود است. در بازار ارزهای دیجیتال برخلاف سایر بازارهای مالی، داده‌های تراکنش به صورت عمومی در دسترس هستند و به راحتی می‌توان پروژه‌های مناسب سرمایه‌گذاری را از این طریق شناسایی کرد.

تحلیل‌ بنیادی و تکنیکال اطلاعاتی در مورد روند ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می‌دهند. با این حال، تحلیل آن چین رفتار سرمایه‌گذاران را بهتر نشان می‌دهد چون سرمایه‌گذاران در نهایت مشخص می‌کنند که قیمت یک ارز باید بیشتر یا کمتر شود. امروزه پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند که اطلاعات ثبت شده در شبکه‌های بلاک‌چین را بخوانید و وضعیت یک ارز دیجیتال را بررسی کنید.

ما در این مطلب قصد داریم مروری بر بهترین وبسایت‌های تحلیل آن چین داشته باشیم و ببینیم کدامیک می‌تواند به سرمایه‌گذاری بهتر به شما کمک کند. با ما همراه باشید.

تحلیل آن چین چیست؟

تجزیه و تحلیل آن چین (On-Chain)، فرآیند جمع‌آوری داده‌های یک ارز دیجیتال خاص با مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها، هش‌ها و سایر جزئیات است. این تحلیل همچنین می‌‌‌‌‌تواند شامل تجزیه و تحلیل احساسات و در عین حال نظارت بر خرید و فروش‌های بازیگران بزرگ باشد. در بازار ارزهای دیجیتال هر کسی می‌تواند تراکنش‌های روی بلاکچین به آدرس کیف پول را ردیابی و تاریخچه تراکنش‌های آن را بررسی کند.

نوع دیگری از تجزیه و تحلیل وجود دارد که به آن آف چین می‌گویند و به بررسی اطلاعات مربوط به خارج از بلاک‌چین می‌پردازد. این نوع از تحلیل برخلاف تحلیل آن چین، خطای زیادی دارد چون داده‌های خارج از بلاکچین شفافیت ندارند. تحلیل فاندامنتال و تکنیکال استفاده از تحقیقات بازار و تحلیل قیمت است؛ اما تحلیل آن چین شاخص‌ها را با تحلیل تکنیکال و بنیادی ترکیب می‌کند تا استراتژی‌های معاملاتی بهتری داشته باشید.

بهترین وبسایت‌ها برای تحلیل آن چین

برای ردیابی دقیق اطلاعات به صورت انبوه روی شبکه بلاکچین باید توانایی برنامه‌نویسی داشت. با این حال، امروزه وبسایت‌هایی وجود دارند که این اطلاعات را از دل بلاکچین‌ها بیرون می‌آورند و در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه مروری بر چند مورد از بهترین وبسایت‌های تحلیل آن چین خواهیم داشت.

IntoTheBlock

پلتفرم IntoTeBlock متعلق به یک شرکت بزرگ فناوری علم داده است که از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات مفید تحلیل ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. IntoTheBlock تجزیه و تحلیل آن چین را برای معامله‌گران تازه کار و متخصص آسان کرده است. همه امکانات این پلتفرم رایگان نیست؛ اما می‌توانید بخش‌هایی از تحلیل آن چین بیت کوین را به صورت رایگان در این وب‌سایت ببینید.

این شرکت، گروهی از دانشمندان داده، کارشناسان ارزهای دیجیتال و علاقه مندان به هوش مصنوعی هستند که امکاناتی مثل پیش بینی قیمت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بیش از ۹۰۰ ارز دیجیتال با معیارهای مختلف آن چین مانند قیمت، ارزش بازار، درصد رشد و انباشت در این پلتفرم تجزیه و تحلیل شده‌اند. تجزیه و تحلیل پروتکل‌های DeFi و داده‌های معاملاتی بازارهای سرمایه (شاخص‌ها، ETF‌ها، نقدی و مشتقات) و تجزیه و تحلیل NFT‌ها از دیگر امکانات این پلتفرم است.

Nansen

نانسن یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل بلاک‌چین است که داده‌های بلاک‌چین‌ها را با بسیاری از اطلاعات کیف پول ترکیب می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق بررسی داشبوردها و گذاشتن هشدار، اطلاعات تازه بازار ارزهای دیجیتال را سریع‌تر از دیگران به دست بیاورند.

اگر چه نانسن بیشتر به خاطر کارشناسان ارزهای دیجیتال خود و تحلیل‌های عمیق آن‌ها شناخته می‌شود؛ اما سرمایه‌گذاران جدید کریپتو می‌توانند از پلتفرم نانسن برای کسب اطلاعات آن چین در مورد کریپتو استفاده کنند.

امکاناتی مثل Wallet Profiler برای ردیابی ولت نهنگ‌ها، ردیاب ETH برای ردیابی رفتار استیکرها، معاملات DEX و گرفتن اطلاعات از تراکنش‌های صرافی‌های غیر متمرکز و امکان گرفتن خروجی داده‌ها در این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد رفتار معامله‌گران را بررسی کنید.

همچنین می‌‌‌‌‌توانید به راحتی الگوها را شناسایی کرده و حرکت قیمت را پیش بینی کنید. علاوه بر این، می‌توانید هشدارهای هوشمند تنظیم کنید و تغییرات کیف پول‌ها را رصد کنید. با داشبوردهای دقیق این پلتفرم امکان شناسایی ترندهای جدید NFT، DeFi هم وجود دارد.

Dune

پلتفرم Dune یک ابزار تجزیه و تحلیل بلاک چین برای جست و جوی داده‌ها با استفاده از SQL از پایگاه‌های داده از پیش ساخته است. کاربران می‌توانند در این وبسایت اطلاعات آن چین را استخراج کنند، داشبورد بسازند و آن را در اختیار دیگران قرار بدهند.

در این وب‌سایت کاربران برای یکدیگر تولید محتوا می‌کنند و از این نظر شبیه به یک شبکه اجتماعی اختصاصی مربوط به داده‌های بلاک‌چین است. داده‌های داشبوردهای کاربران در این وب‌سایت، به‌صورت زنده در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند. این ویژگی باعث شده است که یکی از بهترین وبسایت‌ها برای مشاهده داده‌های آن چین جدید باشد.

تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده و تبدیل آن به اطلاعات قابل فهم، جمع‌آوری و تجسم ساده داده‌ها از جمله ویژگی‌های داشبوردهای این وبسایت است. دسترسی به بسیاری از معیارها برای تجزیه و تحلیل داده‌های آن چین بیشتر از ۲۵ بلاکچین در قالب ۱٫۵ میلیون دیتاست و بیشتر از ۱۰۰ داشبورد اطلاعاتی باعث شده که این پلتفرم یکی از مهم‌ترین وبسایت‌ها برای جمع آوری ارزهای مختلف باشد.

Santiment

سنتیمنت یک ابزار تجزیه و تحلیل آن چین است که فیلدهای داده دقیق، سیگنال‌، سفارش‌های خرید و فروش، هشدارها و صدها اطلاعات دیگر را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهد تا کاربران احساسات سرمایه‌گذارها را سنجش کنند. آنالیز شبکه‌های اجتماعی سنتیمنت ویژگی خاص این پلتفرم است.

Santiment به ارسال خبرنامه ها، بررسی‌ها و گزارش‌های بازار برای کاربران خود معروف است. در این پلتفرم می‌توانید با ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل آن چین مانند Sandbase، نمودار تمام ارزها را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید. شناسایی ترندهای بازار ارزهای دیجیتال، سفارشی سازی اطلاعات آن چین، بررسی رفتار مخرب روی شبکه بلاکچین و واچ لیست‌های متنوع از جمله امکانات دیگر Santiment است.

CryptoQuant

CryptoQuant یک پلتفرم خوب برای تجزیه و تحلیل داده آن چین است که نسبت به دیگر پلتفرم‌ها دید وسیع‌تری به کاربران می‌هد.

CryptoQuant داده‌های بازار و داده‌های آن چین را از طریق API ارائه می‌‌‌‌‌دهد. این پلتفرم علاوه بر این، پلتفرم داده‌های فراگیر مانند داده شاخص‌های کوتاه‌مدت/بلند مدت برای ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله بیت‌کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و توکن‌های ۲۰ERC را ارائه می‌دهد. تعداد ارزهایی که کریپتوکوانت پشتیبانی می‌کند کم است اما عمق داده و تعداد شاخص‌های بسیار بیشتری ارائه می‌کند.

دسترسی به نمای کلی نمودارها، سرریزهای تبادل و نمودار حرفه ای معیارهای مختلفی مانند Flow Indicator، Miner Flow از جمله امکانات این وبسایت است.

خرید اشتراک بهترین سایت‌های تحلیل آن چین

اطلاعات وبسایت‌های تحلیل آن چین همیشه رایگان نیستند. برخی از این وبسایت‌ها امکان استفاده از اطلاعات به صورت محدود را دارند ولی با خرید اشتراک ماهیانه به حجم عظیمی از داده‌های بلاکچینی دسترسی خواهید داشت. بدون شک خرید این اشتراک‌ها با توجه به دقت و حجم بالای اطلاعات آن چین ارزشمند خواهد بود. در ادامه امکان خرید اشتراک در هر کدام از وبسایت‌ها آورده شده است.

نام سایت پلن اشتراک رایگان قیمت اشتراک امکان خرید اشتراک با ارز دیجیتال
Nansen دارد دارد
Dune دارد
Santiment ندارد ۴۴ دلار در ماه ندارد
CryptoQuant دارد ۲۹ دلار در ماه ندارد
IntoTheBlock دارد ۱۵ دلار در ماه ندارد

کلام پایانی

در این مطلب مروری بر بهترین وبسایت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های آن چین داشتیم و دیدیم که هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای پتانسیل یک ارز دیجیتال و حتی نقطه خرید و فروش یک ارز دیجیتال را از طریق داده‌های آن چین بررسی می‌کنند. یادگیری روش‌های استفاده از این وب‌سایت‌ها، می‌تواند کلید سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال برای شما باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 57 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 29 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.