سورنا بورس پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۱ آذر/ بازار از کما خارج می شود؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، هر برگ اسکناس ۱ دلاری که عصر یکشنبه به رقم ۵۰هزار و ۳۵۰تومان رسیده بود در واپسین معاملات نقدی بازار دیروز افت اندکی را تجربه کرد و در رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت دلار د رحدود ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش رسید. 

در هرات هم قیمت دلار چند وقتی به کما رفته و روند خرید و فروش دلار با سرعت پایینی انجام می شود. قیمت دلار در بازار یاد شده روز یکشنبه با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد و  دوشنبه با اندکی نوسان بر روی ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت. در پشت خط هم دلار هرات به ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومات رسید. 

خبر داغ دیروز صحبت‌های رفت‌و‌برگشتی بانک مرکزی با مرکز پژوهش‌ها بود. بانک مرکزی روز گذشته ادعای مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر تأمین کسری ارز حمایتی از محل خرید ارز با نرخ بالاتر و افزایش پایه پولی از این محل را کاملاً  تکذیب کرد. روابط عمومی بانک مرکزی گفته است اطمینان می‌دهیم که تاکنون حتی یک دلار هم با نرخ بالاتر از نرخ ترجیحی برای تأمین منابع ارز مورد نیاز خریداری نشده است. همچنین در روز دوشنبه صحبت‌های داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد توجه بازار بود و سیگنال منفی برای قیمت دلار محسوب شد. داوود منظور گفته است اختصاص ۲ تا ۳ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال ۱۴۰۳ به واردات خودرو به صرفه و صلاح کشور نیست. 

در شرایط کنونی  تکنیکالیست معتقدند درصورتی‌که دلار بالای مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد موج جدید تقاضا وارد بازار خواهد شد و اسکناس آمریکایی در مرحله بعد به سمت مرز ۵۱ هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حالا اگر دلار مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد و پایین‌تر از آن ماندگار شود احتمال برگشت تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 12 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.