سورنا بورس پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۲ فروردین با ۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۸۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری در هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۱۳۰ تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

احتمال اثرپذیری طلا از نوسانات ارزی به دلیل اخبار سیاسی، رشد قیمت جهانی طلا و ورود سکه به کانال جدید قیمتی سه نشانه مهم برای طلا هفته بعد است.

با توجه به ورود سکه به کانال جدید ۱۱٫۲ میلیونی ممکن است در هفته جدید روند نوسانی طلا ادامه داشته باشد و سکه به قیمت‌های جدیدتری برسد، مگر اینکه با برخی اخبار سیاسی قیمت ارز متاثر و ارزان شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در بازار سکه نیز در نوروز کمی قیمت این فلز گرانبها افزایش یافت ولی فشار زیادی در تعطیلات به قیمت طلای جهانی وارد شد و همین مساله موجب می‌شد که سکه‌بازان در مقایسه با بازیگران دلار،‌ رفتار احتیاطی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند. سکه روز ۱۱ فروردین روی قیمت ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به تاریخ ۲۷ اسفند ۹۰ هزار تومان بیشتر بود.

با این حال، باید به این نکته اشاره کرد که سکه در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و توانسته بود به محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز نزدیک شود. در دوران نوروز، زمانی که دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی رفت، معامله‌گران حاضر شدند فلز گرانبهای داخلی را بالای ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

با این حال، در تاریخ دهم و یازدهم فروردین اوضاع به سود کاهشی‌های بازار سکه پیش رفت و قیمت سکه در جاده نزولی حرکت کرد. طلای جهانی در دوران تعطیلات در مقاطعی حتی زیر هزار و ۷۰۰ دلار معامله شد و این موضوع خریدهای سکه‌بازان را کاهش داد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا سورنا بورس بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.