سورنا بورس پشت پرده آرامش در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 13 آذر - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، قیمت دلار در معاملات نقدی تهران بیش از یک هفته است که در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان گرفتار شده و جناح کاهشی و افزایشی بازار هنوز نتوانسته‌اند اسکناس آمریکایی را در منطقه موردنظر خود ثبت دهند. برخی هم می‌گویند که دلار به خواب پاییزی رفته و در انتظار اخبار و سیگنال‌های جدید است.

روز گذشته در تهران قیمت دلار با ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه دوم معاملات نقدی با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. با این‌ حال در پشت خط قیمت دلار اندکی نزولی شد و با ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به کار خود پایان داد.

از سوی دیگر در بازار ارز هرات هم قیمت دلار با گپ مثبت ۲۵۰ تومانی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و بر روی ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت؛ اما عصر در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد که در مقایسه با روز قبل ۲۰۰ تومان رشد کرده بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب هم نرخ دلار هرات در محدوده ۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد.

برخی از معامله‌گران معتقدند که مداخله بازارساز در بازار ارز موجب شده آرامش به بازار دلار برگردد. برخی هم می‌گویند شرایط فعلی بازار شبیه آتش زیر خاکستر است و درصورتی‌که اخبار جدید به بازار برسد احتمال اینکه دلار تغییر مسیر دهد وجود دارد.

از سوی دیگر بازار دبی چند روزی است به دلیل روز ملی امارات تعطیل است و درهم در یک منطقه خاص ثابت مانده است. رئیس کل بانک مرکزی هم گفته است که در تأمین درهم مشکلی نداریم.

برخی از تحلیل‌گران فنی معتقدند در حال حاضر سرنوشت قیمت دلار در دست قیمت اونس طلا است. قیمت اونس طلا شب گذشته به قله تاریخی ۲۱۳۷ دلار رسید؛ اما دوباره اصلاح شد و بر روی ۲۰۹۰ دلار قرار گرفت .

در شرایطی که برخی از معامله‌گران معتقدند که امروز هم بازار دلار وضعیت تکراری تجربه خواهد کرد. تکنیکالیست‌ها می‌گویند تا زمانی که دلار به مرز ۵۱ هزار تومان نرسد احتمال نوسانات قوی در بازار دلار غیرمحتمل خواهد بود. از سوی دیگر اگر حمایت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 4 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.