سورنا بورس پایان تبِ بیت‌کوین؛ افت قیمت ارز مجازی موقتی است؟ - سورنا بورس

الهام میرمحمدی: بر اساس داده‌های کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین روز جمعه به شدت کاهش یافت و به کمتر از ۱۱ هزار دلار رسید. این ارز دیجیتال یک‌سوم از ارزش خود را ظرف ۲۴ ساعت از دست داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان مانی، اگرچه کمی بعد قیمت بیت‌کوین بار دیگر به ۱۲ هزار دلار افزایش یافت، اما همچنان اختلاف ۲۵ درصدی در مقایسه با قیمت روز پنج‌شنبه غافلگیرکننده است.
این در حالی است که اوایل هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال در یک روند صعودی مرز قیمتی ۲۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته بود.

به گفته برخی تحلیل‌گران، یکی از دلایل این افت قیمت، اخبار بدِ هفته گذشته برای بیت‌کوین بوده است. این در حالی است که این ارز دیجیتال از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

از یک سو، دوشنبه هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به سرمایه‌گذاران نسبت به خطرات تزریق پول در ارز‌های رمزنگاری‌شده هشدار داد و گفت تجارت و عرضه عمومی در حوزه دارایی‌های نوظهور ممکن است ناقض قانون اوراق بهادار فدرال باشد.

از سوی دیگر، به دنبال دومین حمله سایبری به یک صرافی در کره جنوبی، این صرافی ۱۷ درصد از دارایی خود را از دست داد و ناچار شد فعالیت خود را متوقف کند.

به گفته آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی، از ماه می سال جاری میلادی حداقل ۳ صرافی ارز رمزنگاری‌شده در این کشور از سوی هکرهای کره شمالی مورد دستبرد قرار گرفته است.

حوادثی از این دست، سوالاتی را در مورد قابل اطمینان بودن بیت‌کوین‌ها به وجود آورده است؛ بازاری که از سوی بانک‌های مرکزی یا دولت‎ها کنترل و نظارت نمی‌شود.

از سوی دیگر، به گفته برخی تحلیل‌گران به دنبال رشد صعودی بازار بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، این ارز دیجیتال تنها در حال نفس تازه کردن است و چنین اصلاح قیمتی چندان جای تعجب ندارد.

این میزان از افت می‌توند محبوبیت بیت‌کوین را تهدید کند.

این در حالی است که  با وجود عدم اطمینان بازار در روز جمعه، یکی از صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده اعلام کرد، به دلیل ترافیک بسیار بالا، امکان خرید و فروش آفلاین بیت‌کوین به صورت موقت وجود دارد.

در دسامبر گذشته ارزش این ارز مجازی کمتر از ۱۰۰۰ دلار بود. و تقویت چشمگیر بیت‌کوین باعث شد سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری به معامله این ارز دیجیتال روی بیاورند.

اوایل ماه جاری، دو بورس اوراق بهادار بزرگ در ایالات متحده آمریکا، تجارت در معاملات آتی بیت‌کوین را آغاز کردند که به نفوذ بیشتر آنها در میان سرمایه‌گذاران بزرگ کمک خواهد کرد.

صعود سرگیجه‌آور ارزش بیت‌کوین موجب شده است تعدادی از چهره‌های برجسته و سرشناس در امور مالی و اقتصادی از جمله جانت یلن، رئیس‌ سابق فدرال‌رزرو، نسبت به حباب بودن آن به سرمایه‌گذاران هشدار دهند.

شین شانل، مشاور در یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام ASR، بر این باور است که در ماه‌های آینده تمرکز سرمایه‌گذاران ‌به سمت ارزهای واقعی باز خواهد گشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 4 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.