سورنا بورس نوسان قیمت انواع دلارها در در دوره تک‌نرخی شدن دلار آمریکا - سورنا بورس

فریبا تاجدینی: از ابتدای دوره تک نرخی شدن دلار آمریکا تا به امروز، نوسانات قیمت دلار دیگر کشورها از دید برخی کارشناسان پنهان ماند. جالب است بدانید دلارهای کانادا، استرالیا و سنگاپور طی این دوره کوتاه مدت بیش از هشت درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

به گزارش سورنا بورس، بر اساس آمارهای بانک مرکزی و شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران از ابتدای دوره تک نرخی شدن دلار آمریکا تا پایان هفته گذشته،نرخ ارز دیگر دلارها در بازار آزاد با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت هر دلار کانادا در بازار آزاد با ۱۱٫۷ درصد افزایش قیمت از ۴۴۵۰ تومان در ۲۲ فروردین ماه سال جاری به ۴۹۷۰ تومان در دهم خرداد ماه همین سال رسیده است. اما نرخ ارز مبادله‌ای دلار کانادا با کاهش قیمت کمتر از یک درصد همراه بوده و از ۳۳۰۶ تومان در ابتدای دوره تک نرخی شدن دلار آمریکا به ۳۲۷۴ تومان در ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ رسیده است.

در بازار آزاد قیمت هر دلار استرالیا از ۴۴۵۰ تومان در ۲۲ فروردین ماه سال جاری با ۹٫۶ درصد رشد قیمت به ۴۸۷۷ تومان در ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ رسیده، اما نرخ ارز مبادله‌ای آن ۱٫۵۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت هر دلار سنگاپور در بازار آزاد از ابتدای دوره تک نرخی شدن دلار آمریکا تا ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۸ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت هر دلار سنگاپور در بازار آزاد طی دوره مذکور از ۴۴۶۰ تومان به ۴۸۷۷ تومان رسیده است.

نرخ ارز مبادله‌ای دلار سنگاپور در دوره تک نرخی شدن دلار آمریکا تا ۱۰ خرداد ماه سال جاری بیش از دیگر دلارهای بازار ارز با کاهش قیمت مواجه شده، به طوری که در دوره مذکور هر دلار سنگاپور با ۱٫۶۵ درصد کاهش قیمت از ۳۲۰۲ تومان به ۳۱۴۹ تومان کاهش یافته است.

دولت از ۲۱ فروردین ماه سال جاری با اجرای سیاست تک نرخی شدن دلار آمریکا قیمت آن را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد. اما نرخ ارز مبادله‌ای دلار آمریکا ناگهان در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری معادل پنج تومان افزایش یافت. نرخ ارز مبادله‌ای دلار آمریکا از ۴۲۰۰ تومان در ۲۲ فروردین ماه سال جاری با ۰٫۳ درصد افزایش قیمت به ۴۲۱۵ تومان رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.