سورنا بورس رد پای پروانه‌ها در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۷ دی - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، دلار تهران روز گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا ۵۰ هزار و ۸۰ تومان پایین آمد. از سوی دیگر  روز گذشته قیمت دلار در هرات به ۴۹ هزار و ۷۲۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۱۰۰ تومان رشد کرده است. در بازار پشت خطی هم  دلار هرات صعودی شد و تا سطح ۴۹ هزا رو ۷۸۰ تومان بالا رفت. 

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ۲۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان پایان یافت. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۵۳۰ تومان برآورد می‌شود. شکاف قیمت درهم و دلار هرات در روز چهارشنبه افزایش یافت و به بالای ۸۰۰ تومان رسید که عدد قابل توجهی است.

قیمت دلار سلیمانیه در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش برای شکستن ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد اما نتوانست بالای این سطح تثبیت دهد. قیمت دلار در سلیمانیه در پشت خط چهارشنبه ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان پایان یافت.

تکنیکالیست ها می گویند قیمت دلار هرات در درون مثلث خود الگوی پروانه تشکیل داده است.الگوی پروانه با استفاده از نسبت‌های فیبوناچی و الگوی هارمونیک برای تحلیل تغییرات قیمتی استفاده می‌شود. این الگو نشان‌دهنده احتمال وقوع تغییرات معکوس در بازار است و به ترتیب دارای دو موج صعودی و نزولی است که به طور متناسب با نسبت‌های فیبوناچی در مقایسه با یکدیگر قرار می‌گیرند.

به عقیده تحلیلگران اگر این الگو که پروانه صعودی است در روز پنجشنبه تایید شود، قیمت دلار هرات می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. با این حال اگر این اتفاق رخ ندهد قیمت دلار هرات در درون باکس محدود شده خود نوسان خواهد داد. همچنین محدوده پایینی این باکس ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۶۰۰ تومان و محدوده بالایی آن ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان خواهد بود.

قیمت دلار تهران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد و این در حالی بود که روز چهارشنبه نرخ دلار تا نیمه کانال ۵۰ هزار تومان بالا رفته بود. البته تحلیلگران اقتصادی برای بازار امروز پیش‌بینی کردند که قیمت دلار مانند روزهای گذشته احتمالا در دامنه ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 28 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.