سورنا بورس قیمت طلا در پایان مبادلات جمعه افزایش یافت - سورنا بورس

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال قرار داشته است.

به گزارش سورنا بورس، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۳٫۸۰ دلار افزایش به ۱۳۲۲ دلار رسیده است.

البته قیمت این فلز زرد در هفته‌ای که گذشت با افت ۱٫۳ درصدی روبرو شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال با کاهش نسبی در مقایسه با سه ماه پایانی ۲۰۱۷ روبرو شده و به ۲٫۳ درصد رسیده که علت اصلی این مساله کاهش هزینه‌های مصرفی بوده است.

رشد اقتصاد ی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ به ۲٫۹ درصد رسیده بود. گزارش وزارت کار آمریکا نیز نشان می‌دهد که هزینه نیروی کار در این مدت فراتر از انتظارات افزایش یافته و دستمزد بخش خصوصی با بیشترین رشد سالیانه از ۲۰۰۸ میلادی روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰٫۳ درصد افزایش به بیش از ۹۱٫۸۲ واحد رسیده است. دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی تاثیر زیادی بر افت تنش‌های سیاسی در منطقه داشته است.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصاد ی در این باره گفت: قیمت طلا در محدوده سطح حمایتی ۱۳۰۲ و سطح مقاومتی ۱۳۶۶ دلاری در نوسان خواهد بود.

 

منبع: فصل اقتصاد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.