سورنا بورس قیمت طلا امروز اول شهریور 99 چطور آغاز می‌شود؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه با ۴۲۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۵۲ هزار تومان رسیده است.

اما روند بازار سکه چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سکه بهار آزادی روز پنج‌شنبه افزایش اندکی را تجربه کرد. سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به قمیت ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که طلای جهانی نیز در روند معاملات کاهش اندکی را تجربه کرد. نرخ ارز نیز روندی افزایشی را تجربه کرده است. این در حالی است که سکه بهار آزادی در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی، ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی در طول هفته گذشته شاهد نوسانات کاهشی و افزایشی در محدوده ۱۰ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون تومان بوده است. نوسانات نرخ سکه در حالی اتفاق افتاده که به‌طور سنتی عرضه و تقاضا در این بازار کاهش پیدا می‌کند. این فاکتور یکی از مهم‌ترین دلایل اثر‌گذار بر نوسانات بازار در طول این هفته است.

پایان هفته تلخ طلا

روند نزولی اونس جهانی طلا در روز گذشته به کاهش قیمت این فلز گرانبها تا سطح ۱۹۳۰ دلار منتهی شد. این کاهش در حالی رخ می‌دهد که در کمتر از دو هفته قبل بهای طلا در بازارهای جهانی به۲۰۸۰ دلار در هر اونس افزایش یافته بود.

روند کاهشی قیمت طلا که در دو هفته اخیر به اصلاح قابل توجه این فلز منتهی شده، پس از آن روی می‌دهد که انتظارات بازار نسبت به محرک‌های اقتصادی احتمالی از سوی فدرال رزرو تعدیل شده و اختلافات سیاسی و تجاری میان آمریکا و چین به‌عنوان دو قدرت بزرگ در اقتصاد جهانی مسکوت مانده است. همین امر سبب شده تا درحالی‌که بسیاری از کارشناسان بازارهای جهانی در بلندمدت انتظار افزایش قیمت بیشتر در این دارایی را می‌کشند در کوتاه‌مدت نسبت به رشد آن با دیده تردید بنگرند.

آخرین اخبار مربوط به بازار طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 439 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 22 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها