سورنا بورس قیمت سکه افزایش یافت / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 2 دی 99 - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱ دی با ۴,۲۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی بازار جهانی تحت‌تاثیر خبر توافق پیرامون بسته کمک مالی در آمریکا و سایر اخبار متاثر، روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت اما در عین حال بالاترین قیمت در یک ماه و نیم اخیر را لمس کرد و در ساعات ابتدایی روز به ۱۹۰۶ دلار نیز رسید اما در ادامه از سقف روزانه عقب‌نشینی کرد و بهای هر اونس طلا به ۱۸۸۱ دلار و ۷ سنت رسید.

به گفته کارشناسان اکنون که توافق بسته کمک مالی در آمریکا حاصل شده است، طلا نیروی صعودی کافی برای رسیدن به بالای مرز ۱۹۲۵ دلار را پیدا می‌کند.

اگر بسته کمک مالی را با خوش‌بینی برای پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره به مدت طولانی از سوی بانک مرکزی آمریکا یکی کنیم، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا حداقل تا مارس ۲۰۲۱ به خوبی پشتیبانی خواهد شد.

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت سکه که از اواسط هفته گذشته در مسیر نزولی قرار داشت، روز دوشنبه افزایشی شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید که افزایش ۸۰ هزار تومانی را در مقایسه با آخرین قیمت نشان می‌دهد.

اما دو قطعه دیگر ازجمله نیم‌سکه و ربع‌سکه برخلاف قطعه بزرگ‌تر کاهش یافتند و هر قطعه نیم‌سکه ۶ میلیون و۲۰۰ هزار تومان و  ربع‌سکه ۴ میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته شد که کاهش ۱۳۰ هزار تومانی را در مورد اول و کاهش ۸۰ هزار تومانی را در ربع‌سکه نمایان می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از روند کاهشی بازار ارز، نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت دلار بود اما به نظر می‌رسد سکه همچنان دارای پشتیبانی اونس طلا جهانی است و صعود آن به بهبود قیمت سکه کمک می‌کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 22 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.