سورنا بورس قیمت دلار تا پیش از امروز 7 شهریور 99 / افزایش فروش در بازار ارز - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، تا پیش از تعطیلات سه روزه پیش‌رو قیمت دلار در بازار آزاد چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای آینده بازار ارز قابل پیش‌بینی است؟

در این مورد اقتصادنیوز روایت کرده است: نرخ ارز پس از افزایش نرخ صرافی به سکون نسبی رسید. به نظر می‌آید، معامله‌گران در آستانه تعطیلات ترجیح داده‌اند که بیشتر فروشنده بازار باشند.

نرخ دلار در بازار آزاد که روز چهارشنبه تا نزدیک ۲۳,۷۰۰ تومان حرکت کرده بود، در عصر و معاملات شبانه به کانال ۲۳,۵۰۰ تومان بازگشت. البته کاهش نرخ می‌تواند اصطلاحا یک پولبک به مرز مهم ۲۳,۳۰۰ تومان باشد. پس از اوج‌گیری دلار تا مرز ۲۳,۷۰۰ نیز برخی معامله‌گران انتظار بازگشت نرخ را به مقاومت شکسته شده داشتند.

برخی از معامله‌گران معتقد بودند با توجه به تعطیلات پیشرو، حجم معاملات در حال کاهش است و به همین دلیل چهارشنبه به نوعی آخرین روز معاملاتی بوده است.

با اینحال، صرافی چهارشنبه کاملا فعالانه وارد بازار شد و نرخ را در چهار مرحله از ۲۲,۴۸۰ تومان تا مرز ۲۳,۰۰۰ تومان افزایش یافت. روندی که پنجشنبه نیز مشاهده می‌شود. در روز سه‌شنبه شکاف نرخ صرافی و آزاد به هزار تومان رسیده بود، اما چهارشنبه بازارساز این شکاف را از بین برد تا ذخایر ارزی به تاراج نرود.

با این حال نرخ‌هایی که در تعطیلات در معاملات پشت خطی زده می‌شود، احتمالا قیمت‌های پایداری نخواهد بود. چرا که حتی در معاملات مجازی نیز حجم، بالا نیست. تحلیلگران بر این باروند که روند دلار در روز دوشنبه، اولین روز پس از تعطیلات مشخص خواهد شد. مسئله مهمتر اینکه با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار پس از تعطیلات سه روزه، حجم فروش در آستانه تعطیلات بالا رفته است.

با نرخ درهم، دلار تا حدود ۲۳,۶۰۰ تومان قیمت می‌خورد اما درهم در بازار دبی نیز از مرز ۶۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده است.

آخرین اخبار درباره دلار را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 27 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها