سورنا بورس فروش سکه در بازار آمریکا کاهش یافت - سورنا بورس

میزان فروش سکه نقره در بازار آمریکا نیز در این مدت به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ میلادی رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، فروش سکه طلا در بازار آمریکا در این مدت به کمتر از ۵۸۵۰۰ اونس رسیده که این رقم نسبت به سال قبل ۵۰٫۲ درصد کاهش داشته است. این رقم سال قبل به بیش از ۱۱۷۵۰۰ اونس رسیده بود.

فروش سکه نقره نیز در این مدت به ۳٫۲ میلیون اونس رسیده که نسبت به سال قبل افت ۳۷ د رصدی داشته است. در ژانویه سال قبل بیش از ۵٫۱ میلیون اونس سکه نقره در آمریکا به فروش رسیده بود.

در ماه دسامبر نیز فروش سکه طلا و نقره در آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۱۰ سال اخیر رسیده بود. به نظر می‌رسد افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا و نقره تاثیر منفی زیادی بر فروش سکه طلا و نقره در آمریکا داشته است.

این در حالی است که تلویزیون دولتی چین گزارش داده است که مصرف طلا در این کشور طی سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۹٫۴ درصدی روبرو شده است.

تقاضای طلای چین در سال گذشته به بیش از ۱۰۸۹ تن رسیده است. فروش جواهرات طلا در بازار چین نیز در سال ۲۰۱۷ با ۱۰٫۳۵ درصد افزایش به ۶۹۶ تن رسیده است. فروش شمش طلا نیز در این مدت با ۷٫۲۸ درصد افزایش به ۲۷۶ تن رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که تولید طلای چین در سال ۲۰۱۷ با ۶٫۰۳ درصد کاهش به ۴۲۶ تن رسیده است. این نخستین کاهش چشمگیر تولید طلای چین از سال ۲۰۰۰ به شمار می‌رود.

قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۳ درصدی روبرو شده است.

 

منبع: طلانیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 17 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.