سورنا بورس طلا و سکه صعودی شدند!/فنر قیمت دلار جمع شد - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، حال و هوای بازار ارز تهران در روزهای اخیر حکایت از تداوم ثبات قیمت‌ها در یک منطقه خاص دارد. آن‌طور که معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار بیش از ۱۰ روز است که در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان نوسان دارد. به گفته آنها خریداران بزرگ غیب شدند و این نوسان گیران کوچک هستند که در بازار حضور دارند. جمع‌شدن فنر قیمت دلار در شرایطی است که در ماه جاری بنا به روال سال‌های گذشته انتظار می‌رفت ژانویه بتواند موج تقاضا در بازار دلار را افزایش دهد. با این‌ حال نهاد سیاست‌گذار توانسته با کنترل انتظارات تورمی و بهبود روابط ایران با منطقه فرمان قیمت‌ها را در دست گیرد و جلوی هر گونه رشد شارپی قیمت دلار در آذر را بگیرد.

فنر قیمت دلار جمع شد/ نوسان دلار در منطقه خاص

قیمت دلار که در معاملات نقدی روز گذشته با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شده بود در بازار امروز پنجشنبه ۱۶ آذرماه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و نوسان خاصی را ثبت نکرد و در نهایت در همین محدوده بسته شد .

از سوی دیگر، در هرات هم قیمت دلار امروز توانست کانال ۵۰ هزار تومان را که روز گذشته از دست‌ داده بود پس گیرد و نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و در واپسین ساعت کاری بازار یاد شده به ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. روز چهارشنبه قیمت دلار با ۴۹ هزار رو ۹۵۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود.

تحلیلگران فنی معتقدند در حال حاضر حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ و مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان، محدوده‌های مهم دلار هستند که با شکست هر کدام از این دو قیمت مسیر بعدی اسکناس آمریکایی مشخص‌تر خواهد شد. همچنین قیمت درهم نیز امروز با ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان نرخ‌گذاری شد. تکنیکالیست‌ها می‌گویند محدوده‌های ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و همچنین ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌توانند نقش حمایت‌های مهم و معنادار را برای درهم ایفا کنند.

رئیسی دوباره به کاخ کرملین رفت/ آرامش قیمت دلار ادامه دارد؟ 

یکی از خبرهای که امروز در بازار دست‌به‌دست شد دررابطه‌با دومین سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه بود. این اتفاق از آنجایی برای سرنوشت دلار مهم است که پس از دیدار پوتین و بن سلمان در عربستان، رئیسی مهمان کاخ کرملین شده است. گفتنی است که عربستان سعودی و روسیه بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان پس از آمریکا هستند که اخیراً باهدف تعمیق روابط خود تصمیم به کاهش بیشتر عرضه نفت گرفته‌اند. البته ماه حصل این رویدادها اگرچه نتوانسته قیمت نفت را در بالای ۱۰۰ دلار تثبیت کند با این حال مانع از سقوط قابل‌توجه قیمت نفت شده و درآمدهای نفتی را برای ایران حفظ کرده و همین امر موجب شده دست بازارساز پر شود.

از طرفی موضع ایران، روسیه و عربستان درباره جنگ حماس و اسرائیل تقریباً شبیه به هم است. رئیسی صبح امروز پیش از سفر خود به مسکو درباره هدفش از این سفر توضیحاتی داد و گفت تلاش فوری برای قطع بمباران غزه و رفع محاصره مردم غزه و کمک‌رسانی به فلسطین و رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه از جمله رایزنی‌ها در سفر به مسکو خواهد بود. از سوی دیگر در نقطه مقابل آمریکا قرار دارد که اگر دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود و یا از موضع ایالات متحده در این جنگ فاصله بیشتری ایجاد شود به معنای کاهش تنش‌های منطقه‌ای برای ایران، افزایش همکاری‌ها و کاهش تنش و افزایش آرامش برای دلار است.

البته در این میان اسرائیل دو شرط مهم برای خاتمه جنگ گذاشته و اعلام کرده «جنگ غزه به دو شرط پایان می‌یابد: آزادی همه ربوده‌شدگان و اعلام تسلیم حماس». همچنین سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه گفته امیدی وجود ندارد که درگیری‌های آغاز شده از هفتم اکتبر بین حماس و اسرائیل به‌زودی پایان یابد.

قیمت طلا و سکه صعودی شدند 

از بازار ارز که بگذریم؛ قیمت طلای جهانی امروز تا ۲۰۳۹ دلار بالا رفت؛ اما در ادامه روز با ۲۰۳۰ به فروش رسید که در مقایسه با روز قبا تقریباً ۲ دلار رشد کرده بود. همچنین در بازار داخل هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز چهارشنبه تقریباً ۸ هزار و ۳۰۰ تومان گران شده بود. قیمت سکه امامی هم که روز گذشته تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده بود امروز در این مرز حمایت شد و تا ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بالا رفت. فعالان اقتصادی معتقدند سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 8 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.