سورنا بورس شرط مهم برای کاهش قیمت دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 23 آذر - سورنا بورس

 به گزارش سورنا بورس، بازار ارز تهران همچنان شاهد رکود قیمت دلار است. اسکناس آمریکایی در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. همچنین نرخ حواله درهم نیز نوسان خاصی را تجربه نکرد و در حول‌وحوش ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. بااین‌حال قیمت دلار در شروع معاملات هرات با رشد ۱۰۰ تومانی به ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ اما در نیمه ظهر نسبت به قیمت صبح ۱۵۰ تومان پایین آمد و بر روی ۵۰ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت. همچنین عصر با ۵۰ هزار و ۳۰ تومان به کار خود خاتمه داد.

کمبود دلار سهمیه  یکی از موضوعات بحث برانگیز بازار شده است. روز گذشته متقاضیان دلار سهمیه مدعی بودند صرافی پیدا نمی‌شود که ارز سهمیه را به‌حساب ارزی بزند. به گفته آن‌ها بانک مرکزی در این مورد برخی تغییرات داده و صرافی‌ها سهمیه ارسالی‌شان از طرف بانک مرکزی قطع شده است. گروهی مدعی بودند فقط صف خرید سهمیه را از بازار به صف باز کردن حساب ارزی در بانک‌ها بردند و الآن بانک‌های ملی پر از صف‌هایی شدند که درخواست حساب ارزی دارند. به گفته متقاضیان در شهرهای دیگر هم به همین‌گونه دلار سهمیه‌ای نایاب شده است.

همچنین شنیده‌ها از برخی صرافی‌های فعال در بازار ارز تهران گویای آن است که سهمیه ارسالی از سوی بانک مرکزی جهت عرضه ارز سهمیه‌ای حالت روتین خود را از دست‌ داده است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی باتوجه‌به میزان ذخایر ارزی خود حجم عرضه در این‌ گونه معاملات را کم‌ و زیاد کرده و در حال کنترل حجم تقاضا است.

در معاملات پشت خطی هم قیمت دلارتهران در حدود ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. همچنین دلار در معاملات پشت خطی هرات ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان قیمت گذاری شد. تکنیکالیست ها می گویند از لحاظ فنی بازار حمایت خود را حفظ کرده و می‌تواند صعودی باشد، مگر آنکه حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان دلار از دست برود و وارد روند جدید نزولی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 88 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 14 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.