سورنا بورس سونامی بیت‌کوین از ژاپن می‌آید - سورنا بورس

دکتر «جک رازموس» استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا که پیش از این راجع به اصلاح جدی قیمت در ارزهای رمزنگار هشدار داده بود، گفت: قیمت ارزهای رمزنگار به دلیل گمانه‌زنی‌ها در منطقه آسیا به‌طرز قابل توجهی سقوط کرده‌اند. چین و کره جنوبی نسبت به این موضوع هوشیار هستند و می‌دانند که بیت‌کوین دارای حباب مالی بوده که به اوج خود رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: بیشتر اتفاقات مرتبط با بیت‌کوین در آسیا رخ می‌دهد و در این میان ژاپن بیش از ۴۰ درصد از کل خرید بیت کوین را در جهان به خود اختصاص داده و این دلیلی است که یک سقوط قیمت طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده از یک منطقه دیگری از آسیا سر باز خواهد زد.

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: چین همیشه مخالف بیت‌کوین بوده و کره جنوبی هم در حال حاضر به شدت نگران این ارز رمزنگار است؛ اما ژاپن جسورانه در این عرصه در حال حرکت است و فکر می‌کنم که سقوط قیمت از ژاپن خواهد بود.

وی تصریح کرد که نیروی عرضه و تقاضا در بیت کوین منجر به رسیدن قیمت آن از ۹۰۰ دلار به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد در اواخر سال گذشته میلادی شد و اکنون قیمت این ارز رمزنگار در حال پایین آمدن و گمانه‌زنی برای سوددهی بیت‌کوین ضعیف شده است.

به گفته «رازموس»، به دلیل اینکه مالیات و مقرراتی برای ارزهای رمزنگار وجود ندارد، برخی از غول‌های بیت‌کوین با افزایش و کاهش خرید، سودهای کلانی را به جیب می‌زنند و اکنون این نیرو در حال تغییر کردن است و خبری از قدرت دستکاری در بازار بیت کوین بمنظور افزایش قیمت آن دیده نمی‌شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: فناوری بلاک چین مهم است و مانند یک نیروی واقعی در پیشرفت عمل می‌کند که می‌تواند شرکت‌ها را توسعه و هزینه آن‌ها را کاهش دهد. بیت‌کوین یک کالای وابسته به گمانه‌زنی است و از آن به عنوان یک بازی در فناوری بلاک‌چین یاد می‌شود.

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: بیت‌کوین به یک ارز واقعی تبدیل نخواهد شد و اگر تهدیدی تلقی شود، شاهد آن خواهیم بود که بانک‌های مرکزی ارز دیجیتال خود را عرضه خواهند کرد تا قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند و حباب آن ترکیده شود.

منبع: اکونومیست

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.