سورنا بورس سود اصلی افزایش قیمت ارز و سکه در جیب دلالان - سورنا بورس

علی‌اکبر کریمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه در قیمت سکه و ارز، اظهار داشت: وضعیتی که امروز در قیمت سکه و ارز شاهدیم، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و بانک مرکزی می‌بایست با اتخاذ سیاست‌های صحیح وضع موجود را ساماندهی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نوسان موجود در قیمت ارز و سکه به نفع مصرف‌کننده و اقتصاد کشور نیست، گفت: افزایش افسارگسیخته قیمت سکه و ارز فقط به نفع دلالان است و مردم متضررکنندگان اصلی این داستان پوشالی هستند.

نماینده مردماراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از مردم برای جلوگیری از خرید سکه و ارز، تأکید کرد: ما در مجلس حتماً موضوع افزایش بی‌رویه قیمت سکه و ارز را پیگیری و به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کریمی اضافه کرد: باید مشخص شود که بانک مرکزی چه سیاست‌هایی برای اداره بازار پولی و ارزی دارد؛ چرا هنوز نمی‌توانیم سیاست‌های مناسبی در این حوزه اتخاذ کنیم؟

وی، یکی از دلایل افزایش حبابی قیمت ارز و سکه را نبود نظارت مستمر و جدی بانک مرکزی بر این بازار دانست و گفت: بانک مرکزی ابزارهای قانونی و خوبی از طریق مصوبات مجلس برای نظارت بر شبکه پولی و مالی، به‌خصوص در حوزه سکه و ارز در اختیار دارد که ضروری است از این ابزارها برای مهار بازار استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت بر بازار تسلط دارد و خصوصی‌سازی به معنای واقعی محقق نشده، نمی‌توان بازار را به دور از شوک‌های قیمتی در ارز و سکه شاهد بود، البته معتقدم بالا رفتن قیمت سکه و ارز موجب رکود و در نتیجه تورم بیشتر می‌شود که آثار آن بر اقتصاد کشور بلندمدت خواهد بود.

 

منیع: خانه ملت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 28 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.