سورنا بورس روبینی: بیت‌کوین در آینده نابود خواهد شد - سورنا بورس

نوریل روبینی، کارشناس اقتصادی که پیشتر وقوع بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ جهان را پیش‌بینی کرده بود، نظرات بدبینانه‌ای را در مورد بیت‌کوین ابراز کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روبینی هشدار داد این ارز مجازی در آینده به قدری درگیر قوانین خواهد شد که در نهایت از بین خواهد رفت.

روبینی معتقد است، یک حباب احتمالی بزرگ در قیمت بیت‌کوین وجود دارد؛ چرا که این ارز مجازی نه در قالب نظام پرداخت است و نه راه مناسبی برای ذخیره سرمایه.

وی معتقد است افزایش قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی به خودی خود شکل گرفته و هیچ دلیل بنیادی برای رسیدن قیمت این ارز مجازی به حدود ۷۴۰۰ دلار وجود ندارد. در اواخر هفته جاری قیمت بیت‌کوین به ۷۶۰۰ دلار رسید و در معاملات امروز ۷۳۸۰ دلار معامله شد.

روبینی افزود: نکته دیگر اینکه خلافکاران از این ارز برای پوشش فعالیت مالی خود استفاده می‌کنند و من فکر می‌کنم در آینده کشورهای بیشتری شبیه چین معاملات این ارز را غیرقانونی خواهند کرد و در پس این نوع قانون‌گذاری‌ها بیت‌کوین از بین خواهد رفت.

وی پیش‌تر وقوع رکود بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۸ جهان را پیش‌بینی کرده و گفته بود که نظام بانکداری جهان هم در اروپا و هم در آمریکا تغییرات ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 415 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 2 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.