سورنا بورس ردپای روسیه در بازار دلار تهران/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 دی - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، طلسم بازار ارز تهران در روزهای پایانی هفته قبل بالاخره شکست و اسکناس آمریکایی از منطقه خاکستری نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و تا سطح ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. اما روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه با رشد ۱۰۰ تومانی به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. البته در معاملات پشت خطی هم قیمت دلار تهران با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد.

همچنین در بازارهای مجاور تهران هم قیمت دلار رشد محدودی را تجربه کرد. طبق ادعای معامله‌گران، نرخ دلار هرات که روز چهارشنبه تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمده بود، روز پنجشنبه به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار هرات در روز جمعه با ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان شروع به کار کرد و در مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد و در همین عدد نیز به کار خود پایان داد.

در کنار تهران و هرات، بازار سلیمانیه هم شاهد رشد قیمت دلار بود. دیروز قیمت دلار سلیمانیه وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و در پشت خط جمعه ۵۰ هزار و ۲۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۵۰ هزار و ۱۱۰ تومان نیز بالا رفت و در ۵۰ هزار و ۷۰ تومان به کار خود پایان داد.

در معاملات پشت خطی موضع‌گیری روسیه در همسویی با امارات در خصوص جزایر سه‌گانه موردتوجه معامله‌گران قرار گرفته بود. تنب‌کوچک، تنب‌بزرگ و ابوموسی سه جزیره‌ای هستند که اسناد تاریخی حاکی از شناسنامه و هویت کاملاً ایرانی این جزایر است با این‌ حال این سه جزیره به موضوع مناقشه‌برانگیز بین ایران و امارات تبدیل شده است. مجید شاکری، تحلیل‌گر نزدیک به بانک مرکزی در این باره گفته امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه‌گانه به یک پرونده بین‌المللی، ایران از شدت وابستگی خود به درهمِ امارات بکاهد. به ادعای برخی معامله‌گران بیشتر کاهش ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی که گفته می‌شد ۱۹۰ هزار میلیارد تومان کاهش داشته در دبی تزریق شده است.

قیمت سکه آماده جهش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 2 دی 1402

قیمت سکه آماده جهش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲ دی ۱۴۰۲

سورنا بورس: قیمت طلای جهانی روز گذشته به دنبال افزایش تنش ها در دریای سرخ و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا صعودی شد و همین موضوع باعث شده که عده ای از سکه بازان به احتمال تداوم رشد قیمت سکه در اولین روز هفته خوش بین شوند.

فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر اگر دلار تهران حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست دهد روند همچنان بر مدار کاهش است. با این‌ حال عده‌ای با اشاره به رشد قیمت دلار در هرات و سلیمانیه پیش‌بینی می‌کنند که اسکناس آمریکایی در بازار امروز شنبه ۲ دی‌ماه وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود و به سمت پله‌های میانی این کانال حرکت خواهد کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 23 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.