سورنا بورس درهم دلار را بالا می‌کشد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۵ آبان - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، بازار ارز تهران در روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. اسکناس آمریکایی دیروز با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان روانه بازار شد و در ساعات پایانی فعالیت کاری بازار نقدی در حدود ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. این قیمت در حالی بود که روز سه‌شنبه قیمت دلار در تهران با ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود.

همچنین روز گذشته نرخ حواله درهم نزولی شد و از کانال ۱۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و با ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان به فروش رسید. معامله‌گران بر این باورند که اگر قیمت درهم در کانال ۱۳ هزار تثبیت دهد، قیمت دلار تهران نیز در کانال ۵۰ هزار تومان ماندگار خواهد شد؛ اما در غیر این صورت به کانال بالا باز می‌گردد.

همچنین قیمت دلار در شروع معاملات نقدی هرات تا نزدیک کانال ۵۱ هزار تومان بالا رفت و با ۵۰ هزار و ۹۷۰ تومان راهی بازار شد. این قیمت در مقایسه با روز سه‌شنبه بیش از ۱۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد؛ اما در ادامه روز از فشار خریداران کاسته شد و اسکناس آمریکایی نزولی شد. آن طور که معامله‌گران مدعی بودند قیمت دلار هرات در عصر دیروز در هرات با ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز سه‌شنبه ۲۵۰ تومان پایین‌تر بود.

از لحاظ فنی معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار از محدوده حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خارج شود به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت خواهد کرد و پس از کف‌زنی دوباره به روند صعود برمی‌گردد. اما درصورتی‌که قیمت دلار هرات از مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند محدوده مهم‌تر مقاومتی آن ۵۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است که در صورت شکستن آن، روند صعودی می‌شود.

از نگاه معامله‌گران، در تحلیل‌های میان‌مدت، قیمت دلار صعودی است. از نظر آن‌ها کف خط روند صعودی در بازار ارز هرات بین ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۵۰ هزار تومان است و تا زمانی که بالای این محدوده باشد به نزول فکر نمی‌کند. در بازار درهم نیز حمایت ۱۴ هزار تومان بسیار مهم شده و همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد نرخ حواله درهم هم اکنون پشت مرز حمایت ایستاده است. در واقع آن چیزی که موجب مکش قیمت دلار به کانال ۵۱ هزار تومان می‌شود حفظ قیمت درهم در کانال ۱۴ هزار تومان است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 16 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.