سورنا بورس خط تعادل در بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز 23 آبان - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در روزهای اخیر نشان می دهد که تب‌وتاب  معاملات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. معامله‌گران از کمبود تقاضا سخن می‌گویند، نرخ های فردایی نوسان قابل توجهی ندارند و نرخ به تعادل رسیده است. تحلیلگران علاوه بر وضعیت مناسب تخصیص ارز سهمیه‌ای، از بین رفتن ریسک‌های جنگ غزه را عامل مهم شرایط این روز‌های بازار می‌دانند.

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته با ۵۱ هزار و ۳۳۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر با ۵۱ هزار و ۲۲۰ تومان به فروش رسید. البته در واپسین ساعات معاملات دیروز قیمت دلار در تهران در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در حالی است که روز یکشنبه هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران با ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود.

همچنین قیمت دلار هرات مثل روزهای گذشته در ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با افزایش تا ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان بالا رفت و در حوالی ساعت ۱۲ و در نیمه دوم کاهشی شد و در نهایت کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد. در نهایت قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۳۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۲۰ تومان بسته شد. 

قیمت تتر در معاملات دوشنبه شب رشد کرد و خود را به بالای ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومانی رساند، مقاومت سنگین فوق در نهایت مانع از رشد قیمت دلار دیجیتال شد و قیمت تتر از محدوده فوق کاهش یافت.

برخی از تحلیل‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد سیاست‌های ثبات ارزی بانک مرکزی تا اینجای کار  تقریبا موفق بوده است  و این نهاد توانسته به شکل ملموسی از نوسانات بازار ارز بکاهد. از سوی دیگر، تحلیلگران موارد مختلفی را به‌عنوان عوامل این ثبات بیان می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «کاهش انتظارات تورمی به سبب بهبود روابط خارجی»، «رشد درآمدهای ارزی کشور» و «کمرنگ شدن اثر گذاری اخبار جنگ حماس و اسرائیل » اشاره کرد.

در شرایط کنونی فعالان بازار معتقدند تا زمانی که درهم بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. از سوی دیگر، تا زمانی که قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند احتمال صعود معنادار قیمت دلار دور از انتظار خواهد بود. از سوی دیگر تا زمانی که زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 14 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.