سورنا بورس خروج قیمت دلار از منطقه امن؟ / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۱ آذر - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، قیمت دلار در معاملات نقدی هفته گذشته در یک محدوده خاص معامله شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دهه اول آذرماه با به‌ پایان‌ رسیدن گمانه‌های منفی در رابطه به جنگ غزه و شکل‌گیری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل؛ اسکناس آمریکایی در تهران نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد. بررسی نمودار قیمت این ارز در آخرین ماه پاییز حکایت از آن دارد که دلار تا ۱۰ آذرماه از نیمه نخست کانال ۵۰ خارج نشده است. در پشت خط جمعه هم نرخ دلار در تهران ثبات داشت و با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ گذاری شد. 

در هرات هم اسکناس آمریکایی روز پنجشنبه گذشته افرایشی شد. نرخ دلار در این بازار روز پنجشنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشایی شد و عصر با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی روز جمعه هم قیمت دلار در هرات نوسان خاصی را ثبت نکرد و در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز روز پنجشنبه گذشته از ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان بالا رفت.

یکی از خبرهای که در معاملات پشت خطی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت درباره با برجام بود. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با روزنامه فایننشال تایمز خواستار ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران شد. گروسی با بیان اینکه «نیاز به‌نوعی بازآفرینی سیستم گفت‌وگو با ایران وجود دارد» از قدرت‌های جهانی خواست تا مذاکرات با ایران را از سر بگیرند و مسئله انباشت اورانیوم غنی‌شده در ایران را درحالی‌که توجه‌ها به جنگ بین اسرائیل و حماس معطوف شده است، فراموش نکنند.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ماندگار شود مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. از نظر آن‌ها زمانی هیجان به بازار برمی‌گردد که قیمت دلار بتواند در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد. بااین‌حال، اگر نرخ دلار مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 2 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.