سورنا بورس ثبات قیمت دلار در بازار ارز امروز - سورنا بورس

تلاش سفته‌بازان بازار ارز برای افزایش نرخ‌ها در معاملات امروز (سه‌شنبه) نتوانست نرخ‌ها را در بازار رشد دهد و در نهایت به قیمت ۴۵ هزار و ۷۸۰ ریال به فروش رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار که معاملات امروز بازار آزاد تهران را با نرخ ۴۵ هزار و ۷۸۰ ریال آغاز کرده بود، بین ۴۵ هزار و ۵۵۰ ریال تا ۴۶ هزار و ۴۶۰ ریال نوسان داشت اما معامله‌گران فردایی موفق به بالا بردن قیمت‌ها نشدند و در نهایت دلار در کانال ۴۵ هزار ریالی تثبیت شد و نسبت به پایان معاملات دیروز، تغییری نیافت.

هر یورو نیز در بازار آزاد ریزش کرد؛ قیمت آن با افت ۹۵۰ هزار ریالی به ۵۷ هزار و ۲۳۰ ریال رسید؛ هر درهم امارات با ۳۰ ریال کاهش ۱۲ هزار و ۵۷۰ ریال فروخته شد اما پوند انگلیس با رشد ۶۰۰ ریالی ۶۴ هزار و ۴۰۰ ریال عرضه شد.

در سامانه نظارت ارز (سنا) نرخ هر دلار آمریکا ۴۵ هزار و ۴۲۲ ریال، یورو ۵۶ هزار و ۳۱۶ ریال و هر درهم امارات ۱۲ هزار و ۶۱۱ ریال اعلام شده که میانگین نرخ فروش ارزها در صرافی‌های مجاز سراسر کشور است.

بخشی از علت کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، به تشدید عرضه ارز مورد نیاز بازار از سوی صرافی‌های منتخب بانک مرکزی باز می‌گردد که در آغاز معاملات امروز هر اسکناس دلار را به‌صورت عمده به قیمت ۴۵ هزار و ۴۳۰ ریال و به‌صورت خرد به قیمت ۴۵ هزار و ۴۸۰ ریال به صرافی‌های مجاز عرضه می‌کردند.

رئیس‌جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی نیز روز گذشته به مردم نوید دادند که بازار ارز طی روزهای آینده آرام خواهد شد و دولت منابع ارزی کافی برای مدیریت بازار را در اختیار دارد.

کاهش نرخ برخی مسکوکات طلا

در بازار ارز هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱۳ هزار ریال افت کرد و ۱۵ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال فروخته شد اما سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با رشد ۳۰ هزار ریالی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال به‌فروش رفت.

هر نیم‌سکه امروز با ۲۰ هزار ریال کاهش هفت میلیون و ۴۸۵ هزار ریال و هر ربع که با افت ۳۰ هزار ریالی ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال در بازار آزاد عرضه شد و سکه گرمی بدون تغییر قیمت ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال در ویترین طلا فروشی‌ها قرار گرفت.

در بازارهای جهانی نرخ هر اونس طلا با ۴ دلار و ۴۲ سنت افزایش یک هزار و ۳۳۷ دلار و ۹۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با ۶۹۰ ریال عقب‌گرد یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۳۰ ریال قیمت‌گذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 7 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.