سورنا بورس بازار طلا طوفانی شد؛ سکه موج سواری کرد/ بازار دلار بی‌حس شد! - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، در بازار امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه همه نگاه‌ها جذب قیمت اونس طلا شد. قیمت طلای جهانی که در روز سه‌شنبه در حدود ۱۹۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود امروز در واکنش به آخرین تصمیم فدرال رزرو مبنی بر ثبات نگه‌داشتن نرخ بهره در آمریکا آرایش صعودی به خود گرفت و رشد قابل‌توجهی را ثبت کرد. خریداران امروز طلا جهانی را جارو کردند و قیمت اونس طلا امروز تقریباً ۶۰ دلار گران شد و تا مرز ۲۰۴۰ دلار بالا رفت. تکنیکالیست‌ها می‌گویند در حال حاضر طلا مرز مهم ۲۰۶۰ دلار را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که به آن برسد موج جدید تقاضا در بازار شکل خواهد گرفت.

آن‌طور که بلومبرگ گزارش داده است، هم‌زمان با روند کاهشی نرخ تورم به‌سوی هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا، سیاست‌گذاران این بانک اکنون روی این موضوع متمرکز شده‌اند که چه زمانی باید فرایند کاهش نرخ بهره را آغاز کنند. یکی از کارشناسان به بلومبرگ اعلام کرده: «چرخش قاطع فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای دلار آمریکا را ضعیف‌تر کرده است».

از سوی دیگر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد افزایش قیمت طلای جهانی به بازار طلا و سکه در داخل ایران سیگنال صعود داد و قیمت دو فلز زردرنگ داخلی را صعودی کرد. به عقیده معامله‌گران پاول در بازارهای ایران طوفان به پا کرد و دوباره راه قیمت دلار با طلا و سکه جدا کرد.

سیگنال مهم  فدرال رزرو به بازار سکه/  پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 آذر

آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد امروز معامله‌گران تحت‌تأثیر قیمت طلا موج‌سواری کردند. هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز قبل ۳۳ هزار تومان افزایش را ثبت کرده است. همچنین امروز بازار سکه داغ شد و خریداران به خرید که اقدام کردند. قیمت سکه امامی روز گذشته با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد؛ اما امروز به‌صورت هیجانی رشد ۴۰۰ هزار تومان را تجربه کرد و تا نیمه کانال ۲۹ میلیون و تومان پیشروی کرد. برخی از فنی‌های بازار می‌گفتند درصورتی‌که طلای جهانی اصلاح شود احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه وجود دارد.

البته با وجود اینکه بازار طلا و سکه مانند نور خورشید درخشید، بازار ارز مانند روزهای گذشته مه‌آلود بود و کمتر کسی حاضر بود دست به خرید ارز بزند. همان‌طور که در گزارش‌های قبل هم گفته شد نرخ دلار بیش از سه هفته است که در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان فریز شده و به گفته معامله‌گران دلار روی خط تعادل قرار گرفته است. البته برخی هم معتقدند که دلار در حال کف‌سازی است. عده‌ای هم معتقدند که دلار به‌زودی باید تعیین تکلیف کند و بازار از این حالت رنج بود.

خارج شود. قیمت دلار در تهران امروز ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بود. روز گذشته هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده بود.

همچنین در هرات امروز قیمت دلار صعودی شد و از مرز ۵۰ هزار و ۳۰ تومان به ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. با این‌ حال نرخ حواله درهم مانند روز گذشته جانی برای صعود نداشت و در محدوده ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان رنج شد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 15 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.