سورنا بورس بازار تهران؛ آرامش دلار، یکه‌تازی طلا - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس در شرایطی که بازار دلار در رکود است، انس طلا صعودی شده و طلای آبشده، در میدان رقابت بازدهی بازار ارز و طلا یکه تازی می کند.

 

بازار ارز و طلا در این هفته در روز پنجشنبه همان‌جایی ایستاد که در مدت مشابه هفته‌ قبل ایستاده بود.

انک مرکزی با واردات خودروی برقی موافقت کرده‌ است، اداره انرژی آمریکا اعلام کرده ایران به سومین تولیدکننده نفت اوپک تبدیل شده که جریان مناسب درآمد نفتی کشور را تایید می‌کند. میزان خروج سرمایه از کشور تعدیل شده و بازارساز تاکنون توانسته تقاضای ژانویه را مدیرت کرده و از اثر آن بر بازارها بکاهد.

قیمت دلار در آخرین روز دو هفته متوالی در یک محدوده ایستاد و بازدهی دلار را در این هفته صفر کرد، از نظر فنی در حال حاضر دلار تهران روی حمایت خط تنکانسن قرار گرفته و در صورتی که این حمایت را نیز بشکند کار افزایشی‌های بازار سخت خواهد شد.

وضعیت تعادل در بازار ارز

اکوایران در این باره نوشت: میانگین حباب درهم در این هفته افزایش یافت و در محدوده ۳۶۰ تومان قرار گرفت، میانگین حباب درهم در بازه ماهانه نیز در محدوده ۳۲۰ تومان قرار دارد که نشان می‌دهد بازار ارز در این هفته آرام است و محدوده‌های فعلی بازار ارز، محدوده تعادلی بازار در حال حاضر است.

IMG_20231201_110107_995

حباب درهم فاصله زیادی تا سقف و کف خود دارد و با توجه به آنکه درهم نقش مهمی در تعیین قیمت دلار علی‌الخصوص همزمان با تقاضای ژانویه دارد، تثبیت درهم در کف حمایتی می تواند به معنای ثبات در بازار باشد.

در حال حاضر محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان حمایت معتبر درهم است و محدوده ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان مقاومت مهم درهم است که می توانند مسیر صعودی یا نزولی دلار را تعیین تکلیف کنند.

اونس به داد طلا و سکه رسید

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند احتمالا فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی را تشدید نکند و وضعیت اونس جهانی طلا در سایه جنگ بهتر شد.

همین مسئله شرایط را برای خریداران انس جهانی طلا بهتر کرد و اونس طلا در این هفته بالای کانال ۲۰۰۰ دلاری معامله شد. در سایه افزایش قیمت انس، سکه امامی و طلای آب شده افزایش یافتند، ولی رشد طلای آب‌شده بیشتر از سکه امامی بود که دلیل آن وجود حباب در معاملات سکه هست. بازدهی طلای آب‌شده به ۱.۶۶ درصد در هفته جاری رسید ولی دارندگان سکه تنها رشد ۰.۸۶ درصدی را ثبت کردند.

اگرچه رشد سکه در این هفته از طلای آب شده کمتر بود ولی حباب سکه تعدیل شده، حباب سکه امامی در این هفته یک رکورد شکست و کمترین حباب را در بازه شش ماهه در روز سه‌شنبه ثبت کرد.

IMG_20231201_110102_058

 میانگین هفتگی حباب سکه نیز در محدوده ۱۷.۱۹ درصد قرار گرفت که نشان دهنده رکود و نبود هیجان در این بازار است.

در حال حاضر هر مثقال طلای آب شده ۱۰ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان است و مقاومت مهم محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را شکسته است.طلا بالای مقاومت ابر ایچی کومو قرار دارد .

از نظر تکنیکال نیز مهمترین مقاومت سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و پانصد هزار تومان است، تحلیلگران معتقد هستند در روزهای رکودی دلار، همه‌چیز برای بازار طلای داخل به انس جهانی بستگی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 1 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.