سورنا بورس ایران در خرید طلا به یک قدمی عربستان رسید - سورنا بورس

شورای جهانی طلا اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ ایران با افزایش ۱۲ درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی ۴۵.۴ تن رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از بلومبرگ؛ شورای جهانی طلا اعلام کرد ایران و کویت تنها کشورهای خاورمیانه بوده‌اند که در سال گذشته میلادی تقاضای آن‌ها برای طلا و جواهرات افزایش داشته است.

این گزارش حاکی است، حتی با وجود آنکه تقاضا برای شمش و سکه طلا در این منطقه نفت‌خیز جهان در سال گذشته بیش از ۲ برابر شده و به ۴۰٫۵ تن رسیده است، بازار همچنان نسبت به متوسط تقاضای حدودا ۷۰ تنی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ کاهش قابل توجهی نشان می‌دهد.

عربستان، بزرگ‌ترین خریدار طلا و جواهرات در منطقه خاورمیانه، در سال گذشته ۴۵٫۷ تن واردات داشته، که ۸ درصد کاهش سالانه نشان می‌دهد.

در این سال ایران با افزایش ۱۲ درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی ۴۵٫۴ تن رسانده است. این بیشترین میزان خرید طلا و جواهرات ایران از سال ۲۰۱۳ تاکنون بوده است.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا «با تیره‌تر شدن روابط ایران و آمریکا که موجب تضعیف احساس مصرف‌کننده (در ایران) شده» تقاضا برای طلا و جواهرات در این کشور در سه‌ماهه پایانی سال کندتر شده است.

میزان خرید طلا و جواهرات کویت نیز در سال ۲۰۱۷ با ۴ درصد رشد به ۱۳ تن رسید، در حالی‌که خرید طلا و جواهرات مصر ۱۴ درصد افت کرد و به ۲۲ تن رسید.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 331 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 20 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.