سورنا بورس اولین قیمت طلا امروز 30 مرداد 99 چقدر است؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه با ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۴۷ هزار تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور بوده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سکه بهار آزادی در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی، ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان داد و ستد شد. این درحالی است که سکه بهار آزادی از ابتدای هفته شاهد نوسانات کاهشی و افزایشی بوده است که این نوسان در محدوده ۱۰ میلیون تومان و ۱۱ میلیون تومان بوده است. پارامتری همچون کاهش نرخ اونس جهانی که به‌عنوان یک ‌عامل خارجی و کاهش قیمت دلار به‌عنوان یک‌ عامل داخلی تاثیر مستقیمی بر کاهش ۱۰۰ هزارتومانی نرخ سکه داشتند.

می‌توان گفت تمام بازارهای پولی و مالی روند نزولی به خود گرفتند. کارشناسان بازار سکه معتقدند با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم عرضه و تقاضا در این بازار کاهش پیدا می‌کند و فعلا شاهد نوسان قیمت سکه در محدوده ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان خواهیم بود.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

فراز و فرود قیمت همچنان در بازار جهانی طلا ادامه دارد. درحالی‌که طی روزهای گذشته اونس طلا شاهد تغییرات قابل‌توجهی در معاملات بازارهای بین‌المللی بوده است، به گفته بسیاری ازکارشناسان تداوم روند اصلاحی در قیمت این فلز گرانبها همچنان محتمل خواهد بود و احتمال می‌رود که طی روزهای آتی نوسان حول قیمت ۲ هزار دلار در هر اونس تداوم یابد. با این حال روز چهارشنبه بهای کالای یاد شده نسبت به روز قبل افت کرده و تا ساعت ۱۶ به سطح ۱۹۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان در بازارهای بین‌المللی همچنان تغییرات آتی قیمت طلا را تحت‌تاثیر افزایش نقدینگی در اقتصاد ایالات‌متحده می‌دانند و در مواجهه با نیاز فدرال‌رزرو به افزایش پایه پولی، نه‌تنها قیمت اونس جهانی بلکه بسیاری از کالاهای دیگر را نیز در مسیر صعود تلقی می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 20 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها