سورنا بورس امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/5 - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در آستانه سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۲۸ دلار و ۳۵ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۹۳۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱۶ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافته و در ۱۹۲۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۴ ژوییه بود.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره روند بازار گفت: همه چشم‌ها به سخنرانی این هفته جروم پاول دوخته شده است. همچنان نگرانی‌های زیادی پیرامون اقتصاد جهانی وجود دارد و مقامات بانکی همچنان می‌گویند که نرخ‌های بهره پایین خواهند بود و اقدامات محرک مالی ادامه پیدا می‌کنند که باید از قیمت طلا پشتیبانی کند. اخبار تجارت آمریکا و چین در شب گذشته هم که از تنش‌ها کاست، تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی امن را کاست. اما عامل دیگری که به نگرانی سرمایه‌گذاران افزود، گزارش “کنفرانس بورد” بود که نشان داد اعتماد مصرفی آمریکا در اوت به پایین‌ترین حد در شش سال اخیر نزول کرده است.

سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی روز پنج‌شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جسکون هال به منظور بررسی روند سیاست پولی و برنامه بانک مرکزی برای مدیریت احیای بلندمدت از پاندمی ویروس کرونا هستند.

بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده و برای حمایت از اقتصاد آسیب‌زده از شیوع ویروس کرونا تدابیر محرک مالی کم‌سابقه‌ای را به اجرا گذاشته است و در نتیجه آن سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از کاهش ارزش پولی و افزایش تورم، به خرید طلا به عنوان یک پناهگاه مطمئن حفظ ارزش سرمایه خود روی آورده‌اند.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، طلا در محدوده ۱۹۱۰ دلار از حمایت قوی برخوردار است. دورنمای میان‌مدت تا بلندمدت برای طلا با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ریسک‌های اختلافات تجاری آمریکا و تجاری و سیاست پولی فوق العاده تسهیلی مثبت است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات تجاری ارشد آمریکا و چین تعهد خود بر فاز اول توافق تجاری را که تحت آن چین باید به خرید کالاهای آمریکایی بپردازد، مورد تاکید قرار دادند و این موضوع باعث دلگرمی و صعود بازارهای سهام شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۶ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۲۶ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۱۴۹ دلار و ۹۷ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه ۵ شهریور ساعت ۱۸ با ۵۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۹۹۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه ۵ شهریور ساعت ۱۸ با ۵۲۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۷،۲۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۶۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون تومان و یک میلیون و ۶۹۸ هزار تومان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 26 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها