سورنا بورس الاکلنگ قیمت‌ها در بازار سکه - سورنا بورس

هر گرم طلا ۱۸ عیار هفته گذشته را با قیمت ۱۲۶ هزار و ۶۷۶ تومان آغاز کرد و تا اواسط هفته روند نزولی به خود گرفت، به شکلی که در سومین روز از هفته در رقم ۱۲۵ هزار و ۳۳۷ تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از این افت قیمت‌ها، از اواسط هفته طلا سیر صعودی به خود گرفت به صورتی که در روز سه‌شنبه در قیمت ۱۲۶ هزار و ۵۳۷ تومان معامله شد، اولین روز از آذر ماه به ۱۲۶ هزار و ۹۰۶ تومان و در آخرین روز از هفته به قیمت ۱۲۷ هزار و ۴۵ تومان خریدوفروش شد.

اختلاف قیمت اولین و آخرین روز از هفته گذشته نشان‌دهنده رشد ۳۶۹ تومانی هر گرم طلا ۱۸ عیار بوده است.

سکه بهار آزادی هفته گذشته تنها در ۴ روز قیمت‌گذاری شد. این سکه در ابتدای هفته به قیمت یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان معامله شد، سکه در تاریخ بیست و نهم آبان ماه با افزایش ۱۲ هزار تومانی نسبت به روز گذشته خود در رقم یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان به فروش رسید.

پس از این افزایش یک‌باره قیمت در روز سی‌ام آبان، قیمت سکه ثابت باقی ماند و نهایتا در اولین روز از آذر با کاهش هزار تومانی، به ارزش یک میلیون و ۳۵۲ هزار تومان معامله شد.

اختلاف اولین و آخرین روز از هفته نشان‌دهنده رشد ۱۱ هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی طی هفته گذشته بوده است.

روند تغییر قیمت سکه طرح امامی در هفته گذشته نشان از افزایش قیمت آن تا اواسط هفته و تغییر جهت روند قیمتی تا آخر هفته شده است، به صورتی که این سکه در ابتدا هفته گذشته به ارزش یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد با افزایش قیمت تا روز سه‌شنبه به مبلغ یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و پس از آن با سیر نزولی در آخرین روز در مبلغ یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

اختلاف اولین و آخرین روز از هفته نشان از افت ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت این سکه است.

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص روند تغییر قیمت سکه در هفته‌های اخیر گفت: رشد قیمت سکه در هفته‌های اخیر منطق اقتصادی ندارد و رشد قیمت سکه در چند هفته اخیر موجب شده تا قیمت کاذب سکه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان برسد که در معاملات بازار سکه این چنین افزایش قیمت سکه تجربه نشده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر روانه شدن سرمایه مردم به بازار سکه پس از کاهش نرخ سود بانکی موجب شد تا در این بازار شاهد افزایش تقاضا باشیم که اغلب این تقاضا در سطح عمده در بازار ایجاد شده و این امر موجب تشدید افزایش بیش‌تر قیمت سکه در بازار شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کمبود در بازار سکه در مقابل تقاضا تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای عمده در بازار سکه در هفته‌های اخیر موجودی بازار سکه کفاف تقاضا را نمی‌دهد.

کشتی‌آرای یادآور شد: افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی در هفته‌های گذشته تقاضای سکه را در بازار افزایش داده است.

وی در توضیح شرایط قیمت سکه در روز‌های آینده خاطرنشان کرد: افزایش کاذب قیمت سکه در روز‌های آتی کاسته خواهد شد و این امر با کاهش تقاضا محقق می‌شود.

 

منبع: میزان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 411 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 17 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.