سورنا بورس اخذ کارت ملی موقع خرید، سکه را ارزان کرد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: «برای خرید طلا و جواهر در مبالغ بیش از ۱۵ میلیون ریال ارائه کارت ملی اجباری است.» این خبر در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. حال آیا دریافت کارت ملی موقع خرید طلا و سکه تاثیری در کاهش قیمت‌ها دارد؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که اخذ کارت ملی موقع خرید طلا و سکه چه تاثیری در قیمت طلا دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با مصوبه ستاد پول‌شویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن است تقاضا برای خرید سکه کمتر از هفته‌های گذشته شود. با اجرای این مصوبه قیمت طلا چندان تغییر نخواهد کرد اما در اولین معاملات هفته، قیمت سکه روند کاهشی به خود گرفته است.

ابراهیم محمدولی افزود: در این مصوبه کسانی که در بازار بیش از ۱۵ میلیون تومان کالا خریداری کنند باید اهراز هویت شوند. البته این مصوبه تنها شامل اتحادیه طلا نمی‌شود و این بخش‌نامه به تمام اتحادیه‌ها صادر شده است.

او اظهار کرد: در دو سال گذشته نیز این مصوبه وجود داشته اما برخی اصناف این قانون را اجرایی و برخی دیگر اجرا نمی‌کردند اما اخیرا تمام اتحادیه‌ها ملزم به اجرای این بخش‌نامه شدند.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه تا حدودی ارزان شد و امروز قیمت سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به قیمت سه میلیون تومان رسید. همچنین سکه گرمی نیز با قیمت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار فروخته شده است.

رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است هدف از اجرای این طرح اخذ مالیات از مردم باشد؟ گفت: اجرای این طرح ارتباطی به اخذ مالیات ندارد و گرفتن مالیات ارتباطی به اتحادیه‌ها ندارد. ممکن است با اجرای این طرح تقاضا در بازار سکه و طلا کنترل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 22 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.