سورنا بورس آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۴ اسفند ۹۹ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه ۲۳ اسفند با ۲۲,۰۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در‌حالی‌که افت نسبی دلار و تضعیف شاخص‌ها در بازارهای بورس سبب شده تا افت ناشی از بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا تا حدودی خنثی شود،  قیمت طلا ‌روز جمعه اندکی بالاتر رفت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ هفته گذشته قرار گرفت.

با تحکیم قیمت اونس طلا در بالای مرز ۱۷۰۰ دلار، احساسات منفی در بازار تغییر کرده و تحلیلگران رسیدن طلا به کف قیمت کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کردند. بهای اونس‌ طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۲/ ۰ درصد افزایش، در ۱۷۲۸ دلار بسته شد اما برای کل هفته ۵/ ۱ درصد رشد قیمت داشت.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند‌ بسته کمک اقتصادی انتظارات برای رشد اقتصادی را تقویت کرده و باعث صعود بازارهای سهام و بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه می‌شود.

تداوم افزایش بهای سکه

در روز‌های گذشته قیمت سکه و طلا کاهش محسوسی داشته و شاهد سقوط نسبتا گسترده‌ای بودند. اما با افزایش قیمت دلار، سکه و طلا نیز افزایشی شده و حرکت صعودی آنها ادامه خواهد یافت.

همراه با ناامید شدن سرمایه‌گذاران نسبت به برجام و افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۷۵۰ ‌هزار تومان صعود کرد که از آن به عنوان کانال صعودی قیمت سکه یاد می‌شود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.