سورنا بورس آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۳ اسفند ۹۹ چقدر بود؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه ۲۰ اسفند با ۷,۶۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا پس از بزرگ‌ترین افزایش قیمت دو ماهه‌ای که روز چهارشنبه داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن بازده اوراق خزانه و دلار،کاهش یافت. بازدهی ایالات‌متحده تثبیت شد و دلار بیشتر باعث شد سرمایه‌گذاران از فلز زرد دور شوند.

بر این اساس بهای معاملات هر اونس طلا (در ساعت ۱۹ به وقت تهران) با ۳/ ۱ درصد کاهش به ۱۷۰۷ دلار رسید. تدابیر محرک مالی جهانی گسترده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌ها نسبت به تورم را شعله‌ور کرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر برده است.

محرک‌های مالی گسترده آمریکا، سیاست تسهیل پولی جهانی، توزیع گسترده واکسن‌های کووید-۱۹ و بازگشایی اقتصادها احتمالا بسیار تورم‌زا خواهند بود و ممکن است بانک مرکزی آمریکا را وادار کند سیاست پولی را زودتر از موعد انتظار تحکیم کند که مانع بزرگی برای رشد قیمت طلا خواهد بود.

افت هفتگی سکه همپای دلار

روند نزولی بازار طلا در هفته گذشته موجب انتظار ریزش بیشتر نرخ‌ها در میان خریداران شد.نوسانات قیمت‌ها سبب شد عده‌ای برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، نسبت به فروش سکه‌هایی که با قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود در ماه‌های قبل خریداری کرده بودند، اقدام کنند، به‌طوری‌که در میان خریداران این مساله نمود پیدا کرد که سرمایه‌گذاری بر روی طلا منطقی به نظر نمی‌رسد و باید سرمایه خود را به بازار دیگر منتقل کنند.

علت اصلی نوسانات بازار سکه و طلا را باید نوسانات نرخ اونس جهانی دانست و در کنار آن نباید از تغییرات قیمت ارز در بازار داخلی غافل شد. بر این اساس قیمت سکه همزمان با رشد دلار در آخرین روز معاملاتی ۱۰ میلیون و ۵۵۰ تومان فروخته شد که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشته اما برای کل هفته افت بیش از یک درصدی را به ثبت رساند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 13 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.