سورنا بورس آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۸ دی چقدر بود؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه ۱۷ دی با ۳۹,۷۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در حالی که سرمایه‌گذاران از نزدیک دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا را دنبال می‌کردند، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (تا ساعت ۱۹ به وقت تهران) به۱۹۱۰ دلار سقوط کرد.

درحالی‌که در میانه‌های روز به ۱۹۵۹ دلار نیز رسیده بود، اما به یکباره سقوط کرد و بیش از ۴۰ دلار کاهش یافت. به گفته کارشناسان، بازار به نتایج انتخابات جورجیا بسیار حساس شده و نقدینگی بسیار کم شده است و هنوز نتایج رسمی انتخابات اعلام نشده و بازارها در وضعیت نگران‌کننده به سر می‌برند.

اگر اکثریت سنا با جمهوری‌خواهان باشد، قیمت‌ها کاهش بیشتری خواهد یافت؛ اما در نهایت قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات تورمی پشتیبانی می‌شود و همچنان شانس این را دارد که تا پایان ماه به ۲هزار دلار صعود کند.

تاثیر رشد محرک‌های طلا بر سکه

قیمت سکه و طلا از چند روز گذشته شروع به افزایش کرد و توانست بخشی از اوج‌های پیشین خود را بازپس بگیرد. اما این افزایش ادامه‌دار نبود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ تومان قیمت گذاری شد که در مقایسه با روز کاری قبل از آن ۱۵۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

در روز گذشته آنچه سبب روند نزولی مسکوکات طلا شد، عقب‌نشینی اونس طلا از سقف روزانه در بازار جهانی همراه با کاهش نرخ دلار در داخل به عنوان دو محرک اصلی تغییرات سکه و طلا بوده است. کاهش بهای اونس طلا و همچنین عقبگرد نرخ دلار از  کانال ۲۶ هزار تومانی  توانست حرکت صعودی سکه را کندتر  و مسیر حرکت آن را معکوس کند.

همزمان با کاهش سکه تمام بهار آزادی دو قطعه کوچک‌تر نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز کاهش قیمت را تجربه کردند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : طلا و ارز تاريخ : 7 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.