سورنا بورس کمبود خشکبار شب عید نداریم - سورنا بورس

علاءالدین خادم با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار در آستانه ایام عید نوروز، گفت: از آنجا که دولت و وزارت جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار برای ایام عید به ویژه در محصولات گوشتی، خشکبار، مرکبات و لبنی هستند، مسلما کمیسیون کشاورزی بر برنامه پیش‌بینی شده وزارت جهاد کشاورزی در این ایام نظارت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت باید با کمک تشکل‌ها و بخش‌های غیردولتی بر ارزاق عمومی مردم همانند برنج، روغن و مواد لبنی، گوشت و مرغ نظارت کند و اگر کمبودی وجود دارد اطلاع رسانی کند تا با مجوزی واردات انجام شود و یا تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که پیش بینی‌های لازم را انجام داده و کمبودی در این بخش وجود ندارد، ادامه داد: نباید از قبل برای ذخیره سازی‌ها تبلیغ کرد، چراکه تقریبا منابعی که در داخل کشور وجود دارد به اندازه نیاز مردم است، لذا مردم نباید احساس ناامنی و کمبود کنند.

وی یادآور شد: اگر مردم بیش از حد نیاز خود بخواهند ذخیره کنند احساس ناامنی و کمبود منابع و کالاها در کشور ایجاد می‌شود، در حالی که هم اکنون منابع داخلی کشور فروان است به ویژه در بخش خشکبار به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیاز به واردات از خارج کشور نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موارد استثناء برای واردات پیش بینی شده است، تصریح کرد: ممکن است در بخش مرغ یا گوشت به دلیل شیوع آنفولانزا به پیش‌بینی واردات نیاز باشد، اما در سایر بخش‌ها نیاز به واردات نیست.

 

منبع: دانشجو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 23 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.