سورنا بورس کاهش ۲۹ درصدی بارش در کشور - سورنا بورس

صادق ضیاییان با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه کل کشور ۱۵۱.۵ میلی‌متر بارش دریافت کرده است،اظهارکرد: از آنجایی که میانگین بارش بلندمدت کشور در همین بازه زمانی ۲۱۴.۶ میلی‌متر است، بسته به بلندمدت ۶۳ میلی‌متر و معادل ۲۹.۴ درصد کاهش بارش داریم.

به گزارش سورنا بورس، وی ضمن مقایسه بارش امسال با سال قبل تصریح کرد: بارش کل کشور در سال گذشته در بازه زمانی مهرماه تا پایان اردیبهشت ۲۰۳.۸ میلی‌متر ثبت شد بنابراین امسال نسبت به سال گذشته ۲۵.۷ درصد کاهش بارش داریم این در حالیست که اردیبهشت سال گذشته پنج درصد هم کمبود بارش داشتیم.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه وضعیت بارشی استان تهران را تشریح و اظهارکرد: تهران از مهرماه ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷، ۱۸۵.۳ میلی‌متر بارش داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تهران نسبت به بلندمدت ۲۲درصد و نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کمبود بارش دارد.

ضیاییان همچنین استان‌های کم‌بارش کشور را طی هشت ماه گذشته برشمرد و گفت: استان‌های سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس به ترتیب ۷۱، ۶۷، ۶۶.۵ و ۵۶ درصد کمبود بارش داشتند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تاکید کرد:‌ سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب با ۱۶.۶، ۱۴.۷ و ۱۲.۸ درصد افزایش بارش، در وضعیت ترسالی قرار گرفتند همچنین در همین بازه زمانی برای استان‌های زنجان، ایلام، همدان، اردبیل و کرمانشاه بارش نرمال ثبت شد.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 490 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.