سورنا بورس ثبت بالاترین رقم صادرات نفت ایران - سورنا بورس

طبق اعلام شرکت ملی نفت، ایران در اردیبهشت ماه امسال روزانه بیش از دو میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرده است که نزدیک به رکورد تاریخی آن است.

به گزارش سورنا بورس، آن گونه که شانا، خبرگزاری رسمی وزارت نفت گزارش داده، در این مدت روزانه در مجموع دو میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات صادر شده است که سهم نفت خام از آن بیش از دو میلیون و ۴۵۰ بشکه و سهم میعانات گازی ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

در این میان یک سوم نفت ایران در اردیبهشت ماه (بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز ) به مقصد شرکت‌های اروپایی بارگیری شده است. بر این اساس، چین و هند همچنان بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران هستند و از شرکت‎های توتال فرانسه، انی ایتالیا، هلنیک پترولیوم یونان و … می‌توان به‌عنوان خریداران نفت ایران نام برد.

گفتنی است طبق اعلام شرکت نفت، رکورد تاریخی صادرات نفت کشور در فروردین ماه امسال (مصادف با ماه آوریل در تقویم میلادی) به ثبت رسیده بود. آن جا که دو میلیون و ۸۷۷ هزار بشکه نفت و میعانات گازی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر و سهم نفت خام از این میزان بیش از دو میلیون و ۶۱۷ هزار بشکه اعلام شد که بیشترین میزان تاریخی آن بوده است.

پیش از فروردین و اردیبهشت امسال، بیشترین رقم صادرات نفت خام در اکتبر ۲۰۱۶ (مهر۹۵) با رقم دو میلیون و ۴۴۲ هزار بشکه به ثبت رسیده بود.در همین باره، نوبخت، سخنگوی دولت نیز دیروز اعلام کرد که درآمد نفتی کشور در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ۹۶ حدود ۹۹ درصد رشد کرده است.

راهبردهای ایران برای حفظ مشتریان نفتی، موثر افتاده است؟

اگرچه تحریم های نفتی هنوز برقرار نشده است اما به نظر می رسد ایران تلاش می کند با مذاکره، ارائه تخفیفاتی در قیمت یا هزینه حمل و نقل، مشتریان خود را حفظ کند و بازار Store جهانی را به نفت ایران وابسته نگه دارد.

پیش از این اخباری مبنی بر مذاکره نفتی ایران با چین و هند منتشر شده بود. در همین باره، چند روز قبل، آمار از افزایش حدود ۵۰ درصدی واردات نفت هند از ایران حکایت داشت.

پیش از این،زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفته بود که امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در طول چهار دهه تحریم‌ توانسته است سازوکارهای موثری را برای فروش نفت به‌دست آورد و خلاقانه آن را حفظ کند که در تحریم‌های جدید هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

منبع: رکنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 436 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.