سورنا بورس کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها چقدر جدی است؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز،از سال ۹۸ تا کنون، بنزین سوپر در جایگاه‌ها با کمبود مواجه بوده است. در سال ۹۸ وزیر نفت علت این کمبود را تعمیرات و نگهداری در پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند و مشکلاتی دیگر عنوان کرد.

بیژن زنگنه افزوده بود: این مشکل در حال پیگیری است و به زودی حل می‌شود. اما پس از گذشت یک سال، گزارش‎‌های مردمی نشان می‌دهد همچنان بنزین سوپر در جایگاه‌ها دچار کمبود است.

ناصر رییسی‌فرد، رییس انجمن صنفی شرکت‌های تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تجارت‌نیوز، عنوان کرد: تعداد محدودی از جایگاه‌ها در تهران بنزین سوپر دارند.

وی در خصوص کمبود بنزین سوپر در شهرستان‌ها افزود: بنزین سوپر ابتدا در تهران تامین و توزیع می‌شود، سپس به میزان حداقل مصرف برای شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در خصوص علت این کمبود در گفتگو با تجارت‌نیوز، می‌گوید: با قطع شدن تولید بنزین سوپر در پالایشگاه تهران، بنزین سوپر از اراک تامین می‌شود و به دلیل مشکلاتی مثل حمل و نقل و مشکلات مالی برای راننده‌ها با کمبود بنزین سوپر مواجه هستیم.

وی افزود: در هفته گذشته بنزین سوپر در تهران هم نبود، چرا که ابتدا باید بنزین یورو در تهران و شهرستان‌ها تامین شود سپس اگر بتوانند از اراک بنزین سوپر می‌آورند.

رییسی‌فرد در ادامه گفت: تا وقتی که مشکلات اقتصادی جامعه و تقاضا برای بنزین سوپر وجود دارد و همچنین در بخش عرضه مشکلاتی مثل حمل و نقل داشته باشیم نمی‌توان انتظار داشت مشکل کمبود بنزین سوپر رفع شود. اما امیدواریم در آینده این مشکلات مرتفع شوند.

کاهش عرضه و مصرف بنزین سوپر

اسدالله قلیزاده، رییس اتحادیه جایگاهداران کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:در سال ۹۹ عرضه و مصرف بنزین سوپر نسبت به سال‌های قبل با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

قلیزاده گفت: پس از افزایش قیمت بنزین و عدم شمول یارانه بر روی بنزین سوپر و نیز شیوع کرونا به سوی کاهش تقاضا رفتیم و به دلیل افت مصرف طبیعی است که تامین بنزین سوپر نیز در اولویت نباشد.

قلیزاده ادامه داد: برای جایگاه‌های سوخت نیز درآمد فروش بنزین معمولی و بنزین سوپر تفاوت چندانی ندارد و حتی بنزین سوپر با تبخیر بیشتر جایگاهدار را متضرر می‌کند.

رییس اتحادیه جایگاهداران افزود: در برخی روزها فروش بنزین سوپر در کشور تا ۸۰ درصد کاهش یافته است. طبیعتا این کاهش هم به معنای محروم شدن مردم از بنزین مرغوب و هم زیان مالی به جایگاهداران است که علی رغم داشتن تاسیسات و نیروی انسانی با عدم نفع روبرو هستند.

وی ادامه داد: راهکارهایی برای ترغیب مردم در جهت استفاده از بنزین سوپر وجود دارد و افزایش مصرف این فراورده خصوصا در کلانشهر ارتباط با کاهش آلودگی هوا می‌تواند داشته باشد.

در رابطه با کمبود بنزین سوپر، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد :یک ماه گذشته توزیع بنزین سوپر به دلیل مشکلاتی مربوط به تولید و پالایش با کاهش همراه بود.

کاهی افزود: در حال حاضر  کمبودی در جایگاه‌های سوخت نداریم و توزیع بنزین سوپر،طبق روال گذشته انجام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.