سورنا بورس کشتی‌های نفتکش بالاترین درصد امنیت را دارند - سورنا بورس

یحیی ضیایی مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه چنین حوادثی مانند حادثه نفتکش سانچی به ندرت در حوزه دریایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: با وجود چنین تجهیزات مدرن و فنی، رخداد حادثه تصادف در حوزه دریایی نیاز به بررسی کاملا تخصصی و کارشناسی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه افزود: انفجار مواد داخل کشتی، انتشار گازهای سمی و شعله‌های آتش اجازه نجات خدمه را از آنها گرفته بود.

ضیایی تصریح کرد: نیروهای امداد کشور چین در این حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده عمل کردند و نحوه امدادرسانی آنها کاملا با امدادرسانی کشور ایران متفاوت است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران تاکید کرد: انفجارهای پی‌درپی و شعله‌ور شدن آتش تا شعاع ۵۰۰ متری کشتی اجازه‌ خدمت‌رسانی به نیروهای چینی و ایرانی نداده بود.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد چینی‌ها انتشار گازهای سمی امکان زنده بودن آن‌ها را به صفر رسانده بود و در همان لحظه اول تمامی خدمه از بین رفته‌ بودند.

ضیایی با اشاره به اینکه کشتی‌های نفتی بالاترین درصد امنیت و سختی را دارند، گفت: در کنار تمامی کشتی‌های نفتی قایق‌های عبور از آتش وجود دارد و اتاق امنی که در برابر آتش مقاوم است ساخته شده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخورد این نفتکش به حدی وسیع و زیاد بوده است که قایق‌های نجات در همان لحظه اول به طور کامل سوختند و به دلیل وجود آب شیرین و درجه بالای حرارت امکان سالم‌ ماندن اتاق امن در این نفتکش از بین رفته است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در پایان گفت: باید منتظر رمزگشایی جعبه سیاه باشیم و هم اکنون تمامی اظهارنظرها و صحبت‌ها غیرکارشناسی و تخصصی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.