سورنا بورس کاهش 12 درصدی آب مخازن سدهای آذربایجان غربی - سورنا بورس

کیومرث دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۷۵۵ میلیون متر مکعب آب در ۶ ماه نخست سال جاری در مخازن سدهای این استان ذخیره‌سازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۵۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به مصرف آب سدهای استان بیان کرد: سالانه ۳۵۵ میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و ۱۱۶ میلیون متر مکعب آب در بخش زیست‌محیطی مصرف می‌شود.

وی اظهار کرد: چهار حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ارس، زاب و سفیدرود به مساحت ۴۲ هزار و ۲۲۳ کیلومتر مربع در آذربایجان غربی وجود دارد که پتانسیل منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی این حوزه ها ۸٫۴۳ میلیارد متر مکعب است.

وی با اشاره به سدهای در دست اجرای این اداره کل گفت: ۲ سد «کرم آباد» و «کُردبین» با حجم نرمال ۱۶۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی ۱۵۵ میلیون متر مکعب در دست اجراست تا به تعداد سدهای استان افزوده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به متوسط بارندگی درازمدت در استان افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در طول ۳۵ سال گذشته متوسط بارندگی آذربایجان غربی ۳۵۴ میلیمتر است.

دانشجو با اشاره به سال بارشی جدید نیز گفت: از اول مهر تاکنون ۱۰٫۷ میلیمتر بارندگی در استان صورت گرفته است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱٫۶ میلیمتر بوده است.

۱۳ سد آذربایجان غربی توانایی ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون متر مکعب آب را دارد، از این تعداد هفت سد در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، پنج سد در حوزه آبریز ارس و یک سد در حوضه آبریز «زاب» قرار دارد.

هشت سد کوچک نیز با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی ۲۴ میلیون متر مکعب در این استان وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 25 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.