سورنا بورس چین در صدر کشورهای واردکننده کالا به اصفهان - سورنا بورس

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص میزان درآمد گمرک اصفهان تا آخر پاییز، اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی درآمد گمرک استان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسداله احمدی ونهری افزود: گمرکات استان اصفهان در ۹ ماهه نخست امسال، بالغ بر یک تریلیون و ۳۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال از استان اصفهان ۸۱۰ قلم کالا به وزن سه میلیون و ۸۱۷ هزار تن به ۹۷ کشور جهان صادر شده است، اظهار کرد: ارزش این اقلام یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۸۴ میلیون دلار، فرش ۱۲۴ میلیون دلار از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان هستند.

وی همچنین اضافه کرد: عراق با ۳۲۱ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده‌عربی با ۱۸۸ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۷۷ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۹۲ میلیون دلار و هشت درصد و چین با ۶۶ میلیون دلار و ۶ درصد مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان هستند

احمدی‌ونهری در خصوص میزان واردات کالا به گمرکات استان تا پایان آذر ماه، گفت: تا پایان پاییز امسال ۶۵ هزار و ۸۱۷ تن کالا به ارزش ۲۹۷ میلیون و ۲ هزار دلار وارد گمرک اصفهان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی ماشین‌آلات مکانیکی را با ۳۸ درصد، ماشین‌آلات برقی را با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین‌آلات را با ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا را با ۳ درصد و پنبه را با ۳ درصد از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین واردات به گمرک اصفهان به ترتیب از کشورهای چین با ۲۳ درصد، آلمان با ۱۷ درصد، کره‌جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۵ درصد است.

 

منبع: ایمنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 419 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 13 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.