سورنا بورس چرا نهنگ ها به شیبا علاقه دارند؟ - سورنا بورس

https://tabdeal.org/buy-shib

اخیراً نهنگ‌های شیبا اینو و اتریوم مشغول جمع‌کردن میم کوین جذاب شیبا با قیمت‌های تخفیفی در بازار هستند. بیشترین توکن‌های ارز رمزنگاری شده شیبا،  در والت‌های بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم ذخیره و نگه‌داری می‌شوند. اصطلاح نهنگ در ارز دیجیتال به افراد یا مؤسساتی گفته می‌شود مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال خاص را در اختیار دارند. بر اساس آمار وب‌سایت “Whale” نهنگ‌های اتریوم بزرگ‌ترین دارندگان شیبا اینو هستند و حدود ۱ میلیارد دلار SHIB در اختیار دارند. چرا خرید ارز دیجیتال شیبا اولین انتخاب سرمایه‌گذاران بزرگ است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا نهنگ‌ها به شیبا علاقه دارند؟

تحلیل رمز ارز شیبا اینو (Shiba Inu) و نگاهی به آینده

شیبا اینو با هدف رقابت با دوج‌کوین وارد بازار شد و به‌سرعت مسیر موفقیت را پیمود. اکنون شیبا در اکثر صرافی‌های بزرگ و معتبر لیست شده‌است و انتخاب بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این حوزه است. شیبا اینو توسط فردی ناشناس به نام «ریوشی» راه‌اندازی شده است. این میم کوین با الهام گرفتن از دوج‌کوین و نماد سگ شیبا در بازار شناخته می‌شود. پشتوانه این رمزارز جامعه مردمی آن است که به ارتش شیبا (SHIBARMY) معروف هستند. شیبا اینو روی بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده و توانایی اجرای قراردادهای هوشمند را هم دارد. با کمک این فناوری شیبا می‌تواند فعالیت‌های خود را به‌صورت غیرمتمرکز انجام دهد.

تاریخچه قیمتی شیبا اینو

شیبا در اوایل سال ۲۰۲۱ با قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۲ دلار وارد بازار کریپتو شد و کار خود را خیلی پرقدرت آغاز کرد. در یک بازه زمانی کوتاه قیمت شیبا به ۰٫۰۰۰۰۳۵۰۳ دلار رسید و پس از این صعود نجومی بسیاری از صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، شیبا را در لیست توکن‌ها معاملاتی خود قرار دادند.

پس از آن در یک بازه زمانی ۴ماهه، قیمت این توکن ثابت ماند و هیچ تغییر قیمتی را مشاهده نکرد. اما توسعه‌دهندگان با اجرایی کردن ایده توکن سوزی مجدداً شیبا را احیا کردند. سپس قیمت ابن ارز برای نخستین بار به سقف تاریخی ۰٫۰۰۰۰۸۱ دلار رسید. این سقف قیمتی بیانگر پتانسیل بالای این میم کوین برای سرمایه‌گذاران و نهنگ‌های بازار است. با اعمال محدودیت‌ها و فشار از سوی دولت‌ها، در اواخر سال ۲۰۲۱ بازار ارزهای دیجیتال با افت شدید قیمتی مواجه شد و شیبا نیز مانند دیگر رقبا قیمت آن افت کرد.

اتفاقات تاریخی مهم شیبا اینو

در سال ۲۰۲۱ چند رویداد بسیار مهم برای این میم کوین اتفاق افتاد که روند حرکتی و همچنین آینده ارز شیبا اینو را تغییر داد. در این بخش  به چند رویداد مهم در تحلیل شیبا می‌پردازیم.

https://tabdeal.org/buy-shib

  1. لیست شدن در صرافی بایننس: صرافی بایننس در ۱۰ می سال ۲۰۲۱ این توکن را در لیست ارزهای قابل معامله خود قرارداد. شیبا قبل از این اتفاق با قیمت ۰٫۰۰۰۰۱۳۷۷ در بازار معامله می‌شد. اما پس از لیست شدن در بایننس این توکن در کمتر از ۲۴ ساعت رشد قیمتی ۱۱۴ درصدی را تجربه کرد. نحوه خرید ارز دیجیتال از بایننس برای کاربران ایرانی کمی مشکل است.
  2. کمک‌های خیرخواهانه شیبا: ویتالیک بوترین پس از آنکه نیمی از عرضه اولیه شیبا را خریداری کرد، ۵۰ تریلیون شیبا را به هند اهدا کرد. پس از این اتفاق همگان متوجه پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال خصوصاً شیبا برای کمک به مناطق محروم شدند.
  3. تأسیس صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap: یکی از اقدامات خلاقانه شیبا تأسیس صرافی غیرمتمرکز شیبا سوآپ بود. پس از گذشت ۲۴ ساعت از راه‌اندازی ShibaSwap، بیش از یک میلیارد دلار خریدوفروش در این صرافی انجام شد.
  4. ورود شیبا به متاورس: یکی دیگر از نقاط رشد شیبا اینو، ورود این رمزارز به دنیای متاورس است. در ژانویه ۲۰۲۲ توسعه‌دهندگان شیبا اینو اعلام کردند که در حال کار بر روی ” Shibverse” هستند. هنوز جزئیات زیادی در این مورد منتشر نشده اما تحلیلگران معتقدند که این یک اتفاق بزرگ برای شیبا است.

۳ دلیل علاقه نهنگ‎ها به توکن شیبا

زمانی که سرمایه‌گذاران بزرگ شروع به خرید یک دارایی ارزشمند می‌کنند، باید به آنها توجه و علت را پیدا کنیم. سرمایه‌گذارانی که تعداد زیادی ارز اتریوم در والت خود دارند به‌عنوان نهنگ اتریوم شناخته می‌شوند. اتریوم دومین ارز قدرتمند دنیا است و تعجب‌آور نیست که تعداد زیادی نهنگ اتریوم وجود دارد. اما این سرمایه‌گذاران مدتی است که مشغول جمع‌آوری ارز دیجیتال شیبا هستند. چندین نفر از دارندگان ۱۰۰۰ اتریوم، ارز دیجیتال شیبا اینو را در ولت خود نگه‌داری می‌کنند. اما چرا آنها چنین کاری را انجام می‌دهند؟

  1. تخفیف جذاب

واضح‌ترین دلیل برای اینکه چرا نهنگ‌ها به شیبا علاقه دارند این است که قیمت این میم کوین نسبت به گذشته بسیار جذاب‌تر است. شیبا اینو در سه ماه گذشته حدود ۷۰ درصد افت داشته است. البته اتریوم نیز در این مدت حدود ۴۰ درصد افت داشته است اما نسبت به شیبا کمی کمتر است. این اولین باری نیست که ارز شیبا برای نهنگ‌های اتریوم جذاب شده‌است، در ماه اکتبر یکی از وال‌های اتریوم ۲۷۷ میلیارد ارز شیبا خریداری کرده است.

  1. نهنگها در تلاش هستند تا کنترل شیبا را به دست بگیرند

معمولاً جمع‌آوری مقدار زیاد یک ارز توسط نهنگ‌ها روند بازار را صعودی نشان می‌دهد، زیرا آنها نگه‌داری از ارز دیجیتال را به توزیع و فروش آن ترجیح می‌دهند. باتوجه‌به اینکه درصد بالایی از ارز دیجیتال شیبا در اختیار نهنگ‌های بازار است، بازار فشار فروش بیشتری را ممکن است مشاهده کند. در حال حاضر حرکت نهنگ‌های بازار، تمایل آنها به کنترل گردش دارایی در بازار را نشان می‌دهد.

  1. شیبا دارای پتانسیل «میم» است

اصطلاح میم اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ برای ارز دوج‌کوین مطرح شد و به معنای این است دارایی دیجیتالی دارای پتانسیل یک صعود قوی بدون هیچ دلیل اساسی را دارد. ارزهای دیجیتالی که به‌عنوان میم کوین شناخته می‌شوند و هیچ پشتوانه ندارند و توسط افراد سرشناس و مشهور تقویت می‌شوند. قیمت آنها بدون هیچ دلیلی صعودی می‌شود. در این زمان یک رالی صعودی شکل می‌گیرد و پس از یک رشد نجومی سرمایه‌گذاران دارایی خود را می‌فروشند و از بازار محو می‌شوند. سپس ارز دیجیتال موردنظر ۹۰ درصد ارزش خود را از دست می‌دهد.

پیش بینی قیمت شیبا در ۵ سال آینده

ارز شیبا پتانسیل رشد بالایی دارد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۵ قیمت این ارز به ۰٫۰۰۰۱ دلار نزدیک می‌شود. آنها بر این باورند صرف‌نظر از هر اتفاقی در بازار، قیمت تمام توکن‌ها در ۵ سال آینده رشدهای نجومی را تجربه خواهند کرد. تیم توسعه‌دهندگان شیبا در تلاش هستند تا از میم کوین بودن فاصله گرفته و حضور جدی‌تری در بازار داشته باشند. همکاری تجاری شیبا با کمپانی‌های بزرگ مانند “AMC” و “AMAZON” نشان می‌دهد که این میم کوین برای آینده خود برنامه‌های جدی را دنبال می‌کند.

کارشناسان و تحلیلگران برتر دنیا، نظرات و پیش‌بینی‌های مهیجی را در خصوص ارز شیبا و آینده آن انجام داده‌اند. تحلیلگران وب‌سایت “Changelly” معتقدند شیبا اینو به‌زودی به روند صعودی خود بازمی‌گردد. قیمت شیبا اینو را تا پایان سال ۲۰۲۳  به ۰٫۰۰۰۳ دلار می‌رسد. بر اساس نظر “Wallet Investor” قیمت شیبا در انتهای سال ۲۰۲۶ به ۰٫۰۰۰۶۷۰ دلار خواهد رسید. آنها بر این باورند با یک سرمایه‌گذاری ۵ساله، حدود ۷۰۰ درصد می‌توانیم سود کنیم.

جمع بندی نهایی

شیبا اینو پتانسیل رشد بسیار بالایی را از خود نشان داده است. در حال حاضر چندین میم کوین در بازار وجود دارند اما هیچ‌کدام محبوبیت و مقبولیت شیبا اینو را ندارند. موارد استفاده این رمزارز در جهان روزبه‌روز در حال افزایش است. تمامی مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم نشان‌دهنده این است که چرا سرمایه‌گذاران به خرید ارز شیبا علاقه‌مند شده‌اند. بدون شک در آینده باید منتظر رشدهای خوبی از این میم کوین باشیم.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها