سورنا بورس چرا ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند؟ - سورنا بورس

 سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال ریسک و مزایای مختص به خود را دارد. امنیت، آینده و پذیرش سرمایه گذاری در رمز ارزها را بررسی می‌کنیم.

کسب ثروت با سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال امکان‌پذیر است، اما ریسک این کار نیز به همان اندازه بالاست. سرمایه گذاری در رمز ارزها خطر بالایی دارد، اما به دلیل متنوع‌سازی سبد دارایی‌ها می‌تواند یک استراتژی خوب برای حضور در صنعت نوپای بلاک چین محسوب می‌شود.

امنیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چقدر است؟

عوامل مختلفی نشان داده‌اند که رمز ارزها همیشه هم امن نیستند. با این وجود، پس از گذشت بیش از یک دهه از تولد اولین کریپتوکارنسی بازار یعنی بیت کوین، هنوز این صنعت به رشد خود ادامه می‌دهد و سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب می‌کند.

ریسک‌های خرید رمز ارزها

صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر از بورس سهام در معرض هک و تبدیل شدن به اهداف فعالیت‌های مجرمانه قرار دارند. رخنه‌های امنیتی تاکنون باعث از دست رفتن پول سرمایه گذاران شده و این پلتفرم‌ها را به استفاده از خدمات بیمه‌گرهای شخص ثالث برای محافظت از دارایی کاربران در برابر هک‌ها ترغیب کرده است.

ذخیره امن ارزهای مجازی نسبت به سهام یا اوراق بهادار نیز دشوارتر است. صرافی‌هایی نظیر کوین بیس خرید و فروش رمز ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم را بسیار ساده کرده‌اند، اما بسیاری از افراد به‌خاطر ریسک کنترل دارایی‌ها توسط یک نهاد متمرکز، علاقه‌ای به نگهداری رمز ارزهای خود در صرافی‌ها ندارند.

علاوه بر ذخیره امن، هیچ تضمینی قطعی هم برای موفقیت یک پروژه ارز دیجیتال وجود ندارد. رقابت بین پروژه‌های بلاک چینی بسیار شدید است و بسیاری از آن‌ها کلاهبرداری هستند. بنابراین، تحقیقات کامل شخصی درباره تمامی جنبه‌های یک پروژه حرف اول را در تشخیص یک ارز دیجیتال مناسب جهت سرمایه گذاری می‌زند.

مورد بعدی، ناظران و قانون‌گذاران هستند. این اشخاص و نهادها، خصوصا دولت‌هایی که رمز ارزها را به‌جای فرصت به چشم یک تهدید می‌بینند، با انتقاد از کل این صنعت به سرکوب آن پرداخته‌اند.

عناصر تشکیل‌دهنده این فناوری برجسته نیز خود عاملی برای افزایش ریسک سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال است. بخش اعظمی از این تکنولوژی هنوز نتوانسته خود را به‌طور کامل در سناریوهای دنیای واقعی اثبات کند.

پذیرش ارزهای دیجیتال

علی‌رغم وجود چنین ریسک‌هایی، صنعت بلاک چین و رمز ارزها قدرتمند شده و ساخت این زیرساخت مالی مورد نیاز، دسترسی به خدمات مالی در سطح جهانی را برای کاربران فراهم کرده است.

با ظهور بازارهای آتی ارز دیجیتال، شرکت‌های زیادی وارد این صنعت شده‌اند. غول‌های مالی نظیر بلاک (Block) و پی‌پل (PayPal) خرید و فروش رمز ارزها در پلتفرم خود را میسر کرده و کمپانی‌های دیگر باعث تزریق میلیون‌ها دلار به بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال شده‌اند. در این بین، از خریدهای هنگفت مایکرواستراتژی و تسلا نیز نباید غافل بود. مشخصا ورود شرکت‌های بزرگ باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران خرد برای سرمایه گذاری در رمز ارزها می‌شود.

آیا ارز های دیجیتال ابزار خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند؟

بسیاری از رمز ارزها نظیر بیت کوین و اتریوم با اهداف بلندپروازانه‌ای راه‌اندازی شدند. با اینکه موفقیت هیچ پروژه کریپتویی تضمینی نیست، اما سرمایه گذاران اولیه در دارایی‌هایی که به اهداف خود می‌رسند، در بلند مدت سود خود را دریافت خواهند کرد. با این حال، دستیابی به پذیرش گسترده یکی از عوامل حیاتی برای موفقیت در بلند مدت است.

بیت کوین به‌عنوان سرمایه گذاری بلند مدت

بسیاری به پادشاه ارزهای دیجیتال به‌چشم «طلای دیجیتال» نگاه می‌کنند و به‌خاطر اثر شبکه‌ای، افراد بیشتر و بیشتری هر روزه خواهان خرید آن هستند. به باور سرمایه گذاران بیت کوین، این رمز ارز به‌خاطر عرضه ثابت خود برخلاف پول‌های فیاتی نظیر دلار، در بلند مدت ارزش بیشتری کسب خواهد کرد. عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود است، اما قابلیت چاپ نامحدود پول فیات وجود دارد.

بسیاری از افراد با کاهش ارزش ارزهای فیات نیز منتظر افزایش قیمت رمز ارز BTC هستند. این افراد که با دید مثبت از بیت کوین به‌عنوان یک پول دیجیتال استفاده می‌کنند، به تبدیل شدن آن به اولین ارز جهانی واقعی ایمان دارند.

اتریوم به‌عنوان سرمایه گذاری بلند مدت

اتر (ETH) ارز دیجیتال شبکه اتریوم است. با اینکه بیت کوین به‌عنوان طلای دیجیتال خود را در دل سرمایه گذاران جا انداخته، اما اتریوم در حال ساخت یک پلتفرم محاسباتی جهانی پشتیبان رمز ارزهای دیگر و یک اکوسیستم بزرگ از برنامه‌های غیر متمرکز است.

تعداد پروژه‌های ساخته‌شده روی اتریوم و همچنین ذات متن باز این برنامه‌ها، فرصت افزایش ارزش توکن محلی این بلاک چین را فراهم کرده است. در پلتفرم اتریوم، قابلیت ساخت قراردادهای هوشمند وجود دارد که هدف ساخت بازارهای کاملا جدید از طریق مختل کردن صنایع بزرگ نظیر املاک و بانکداری را دنبال می‌کند. با افزایش استفاده از بلاک چین اتریوم، سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال روی آن نظیر توکن محلی خود این شبکه نیز بیشتر شده است.

با این وجود، رقبایی نظیر سولانا و آوالانچ با کسب عنوان «قاتل اتریوم» به ساخت بلاک چینی برای توسعه قراردادهای هوشمند و سیستمی توانمند در پردازش حجم بالایی از تراکنش‌ها در ثانیه روی آورده‌اند. سرعت یکی از مزایایی است که باعث کاهش کارمزد تراکنش‌ها و پذیرش بیشتر این پلتفرم‌ها شده است.

آیا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال کار درستی است؟

از آنجایی که ارزهای مجازی نظیر بیت کوین همبستگی نسبی با سهام آمریکا داشته‌اند، خرید برخی از رمز ارزها نیز باعث متنوع‌سازی پورتفوی شما می‌شود. اگر به افزایش کاربرد و پذیرش ارزهای دیجیتال در گذر زمان باور دارید، پس خرید و سرمایه گذاری در این دارایی‌ها برایتان منطقی خواهد بود.

برای سرمایه گذاری در رمز ارزها راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین و امن‌ترین این روش‌ها، استفاده از یک صرافی معتبر داخلی مانند بیت ۲۴ است. بیت ۲۴ با پشتیبانی از بالای ۳۵۰ ارز دیجیتال و تسویه آنی و ریالی، تجربه‌ای امن از ترید رمز ارزها را برای کاربران فراهم کرده است. برای خرید ارز دیجیتال از بیت ۲۴ می‌توانید از لینک مربوطه ( bit24.cash ) اقدام کنید.

البته، پیش از سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی‌ها، تحقیقات کامل شخصی خود را انجام داده و درباره نحوه کار، اهداف، کاربردها و آینده پروژه مربوطه اطلاعات کافی کسب کنید. اگر خرید هر رمز ارزی بیش از حد ریسکی و پرخطر به‌نظر رسید، بهتر است دیگر راه‌های کسب درآمد در این بازار را بررسی نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.