سورنا بورس پیش‌بینی پیک برق تابستان آینده تا مرز ۵۹ هزارمگاوات - سورنا بورس

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری در محل برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با بیان این مطلب که تا پیک مصرف برق تابستان سال آینده ۳ هزارو ۲۱۰ مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد، افزود: سال گشته ۹۴ درصد و سال جاری ۹۲ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی و مابقی از طریق سایر نیروگاه‌ها تامین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری هر ماه دو واحد نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور اضافه شده است، گفت: در مهر ماه، واحد اول نیروگاه شیروان و نیروگاه ۱۶۲ مگاواتی سمنگان و در اوایل آبان بخش بخار نیروگاه تابان یزد و هفته گذشته نیز واحد گاز نیروگاه پتروشیمی دماوند وارد مدار شده است.

طرزطلب با بیان اینکه دو هفته آینده نیروگاه پرند نیز وارد مدار خواهد شد، افزود: با ورود این نیروگاه‌ها به مدار، برای تامین برق مصرفی در پیک تابستان سال آینده نگرانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات نیروگاه‌های کشور تا قبل از اردیبهشت ماه سال ۹۷ به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: تاکنون طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵ درصد تعمیرات نیروگاه‌ها عملیاتی شده و نسبت به برنامه‌ریزی صورت گرفته عقب نیستیم و در زمان مقرر تعمیرات نیروگاهی پایان خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، پیک برق تابستان سال جاری را ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد مصرف برق، پیک مصرف برق در تابستان سال آینده از مرز ۵۹ هزارمگاوات نیز فراتر خواهد رفت.

 

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.