سورنا بورس وضعیت منابع آب البرز به مرز هشدار رسیده است - سورنا بورس

غلامرضا رضایی‌فر عصر روز گذشته (اول مرداد)، در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش دمای هوا در تابستان و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب توسط شهروندان‌، گروه‌های مروج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب چهار گروه در سطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند.

رضایی‌فر افزود: آمار و اطلاعات منابع آبی البرز حاکی از آن است که این منابع هر ساله محدودتر شده و به مرز هشدار رسیده است، برای حفظ این منابع محدود یکی از شیوه‌ها، تغییر در رفتار مصرفی شهروندان است.

وی ادامه داد: از این رو گروه‌های فرهنگی مروجین مصرف بهینه آب در قالب چهار گروه در سطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مروجین با خودروهایی با تابلوهای مشخص و لباس‌های فرم ویژه و کارت شناسایی به شهروندان و مراکز اداری، کارواش‌ها و ساختمان‌های درحال ساخت مراجعه کرده و روش‌های درست مصرف آب را یادآور می‌شوند.

رضایی‌فر با بیان اینکه مروجین چند وظیفه اصلی به عهده دارند، اعلام کرد: ماهیت اصلی فعالیت این گروه‌ها، ارشادی و فرهنگی است، به صورتی که ابتدا در سطح شهر تردد کرده و به شهروندانی که به طور آشکار مصرف غیر ضروری مثل شستن خودرو، کوچه و حیاط با شلنگ آب دارند، تذکر کتبی داده و روش‌های درست مصرف را یاد‌آور شده و پوستر و بروشوری درهمین زمینه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در گامی دیگر، مروجین بر اساس فهرستی که از مشترکان بسیار پرمصرف در اختیار دارند، به واحدهای تجاری و منازل مسکونی مراجعه کرده و ضمن ارایه اقلام آموزشی، وضعیت کنتور، کولرها، نحوه آبیاری فضای سبز، نحوه نظافت پارکینگ و شیرآلات را کنترل کرده و راهنمایی لازم انجام می‌شود.

رضایی‌فر تصریح کرد: مراجعه به مراکز اداری و سازمان‌های مستقر درکرج بزرگ از دیگر وظایف مروجین است. به طوری که کلیه تاسیسات آبی ادارات و وضعیت کولرها، آبخوری‌ها، نحوه آبیاری فضای سبز، شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و… بررسی و در تابلو اعلانات هر اداره‌ای پوستر روش‌های مصرف آب نصب شده و در میان کارکنان بروشورهای مصرف صحیح آب را توزیع می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که پس از دوبار اخطار مروجین به تذکرات توجه نکنند، انشعاب آب آنها توسط گروه‌های اجرایی قطع می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها