سورنا بورس ورود کالای قاچاق به مقصد اصلی کاهش یافت - سورنا بورس

علی‌اکبر پوراحمد‌نژاد با اشاره به تغییر میزان ورود کالای قاچاق به استان تهران به عنوان بزرگترین مقصد کالای قاچاق در کشور اظهار کرد: در سال ۹۵ با توجه به اقدامات انجام شده در مبارزه موثر با قاچاق کالا در استان تهران شاهد کاهش ۱۷ درصدی ورود این کالاها به استان تهران به عنوان مقصد اصلی کالای قاچاق در کشور بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود:‌ در ۹ ماهه نخست امسال هم با توجه به اجرای طرح ثبت انبارها و کنترل ورودی و خروجی آن‌ها، بدنبال ناامن شدن فضا برای ورود کالاهای قاچاق به پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مدیریت و رهگیری خودروهای حمل بار در استان را ادامه دادیم و موفق شدیم خودروهای ترانزیتی که پیش از این گاها با تغییر مسیر تردد خود، اقدام به تخلیه بار اولیه و جایگزینی آن با کالاهای دیگر می‌کردند را تحت پیگیری خود قرار دهیم.

پوراحمد نژاد با اشاره به شیوه این قاچاقچیان گفت: در این موارد بعضا شاهد بودیم که قاچاقچیان درهای کامیون‌ها و تریلرها را برای دست نخورده ماندن پملب گمرکی آن‌ها از لولا در می‌آوردند و با تغییر کالای داخل کانتینر خودرو، مجددا درها را جا زده و با همان پلمب اولیه از کشور خارج می‌شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر تریلرها و کامیون‌های ترانزیتی حمل کالا می‌بایست در مسیر مشخص از مبدا ورودی تا مقصد خروجی را طی کنند افزود: این مسیر با استفاده از سامانه‌های جدید دائما رصد می‌شود و مسیر آن‌ها را مدیریت می‌کنیم تا خدای ناکرده انحراف از مسیر اصلی اتفاق نیافتد.

وی افزود: در سال جاری به دنبال اجرای این طرح‌ها و پیگیری‌های مستمر، شاهد کاهش ۱۵ درصدی ورود کالای قاچاق به بازار هدف اصلی کشور در استان تهران بودیم.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.