سورنا بورس وایت پیپر تتر چیست؟ - سورنا بورس

وایت پییر تتر چیست و چه اطلاعاتی در آن در دسترس قرار می‌گیرد؟ تتر در حال حاضر به عنوان معروف‌ترین استیبل کوین موجود در بازار ارز دیجیتال شناخته شده و معامله گران در اکثر مواقع آن را به سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار ترجیح می‌دهند. به همین دلیل خرید تتر (https: //tabdeal.org/buy-usdt) معمولا در دستور کار اکثریت معامله گران این بازار قرار گرفته و این رمز ارز در پاره‌ای از مواقع حتی دارای حجم‌های معاملاتی بیشتر از بیت کوین و اتریوم نیز است. شناخت رمز ارزی با این میزان اهمیت برای معامله گران اهمیت بسیار زیادی دارد که یکی از روش‌های شناخت آن مطالعه و بررسی وایت پیپر تتر خواهد بود. در این مقاله با شما همراه هستیم تا به صورت مفصل به بررسی این اطلاعات پرداخته و نکات مهمی را درباره تتر با شما در میان بگذاریم.

وایت پیپر چیست؟

وایت پیپر چیست؟

قبل از این که به بررسی وایت پیپر تتر بپردازیم، لازم است تا ابتدا تعریفی مختصر درباره خود این اصطلاح ارائه کنیم. وایت پیپر (White paper) اصطلاحی است که سابقه آن به قبل از بازار ارز دیجیتال بر می‌گردد و در گذشته نیز از آن برای تشریح اطلاعات مختلف استفاده می‌شد. اما اهم شناخت کاربران جهانی نسبت به این اصطلاح به بعد از رایج شدن بازار رمز ارزها باز می‌گردد. تیم‌های توسعه دهنده ارزهای دیجیتال اهداف و برنامه‌ها و اطلاعات کامل مربوط به رمز ارز خود را در همان ابتدای معرفی آن به بازار در یک سند الکترونیکی به فرمت PDF معرفی می‌نمایند. در این سند تمام این اطلاعات و همه آن چیزی که لازم است تا درباره ارز دیجیتال مورد نظر بدانیم، تعریف می‌شود. این سند در بازار ارز دیجیتال با اصطلاح وایت پیپر شناخته می‌شود و تمام رمز ارزهای معتبر و شناخته شده آن را دارا هستند که یکی از آنها نیز تتر است.

 

آیا نیاز به اطلاع از وایت پیپر تتر داریم؟

سوال مهم اینجاست که آیا نیاز به بررسی وایت پیپر تتر وجود دارد و باید درباره اطلاعات موجود در این سن بدانیم یا نیازی به این موضوع نیست؟ برای اینکه اهمیت بررسی وایت پیپر تتر را بهتر درک کنید، بایستی شرایط استیبل کوین شبکه ترا یعنی UST را به شما یادآوری نماییم. این استیبل کوین نیز به عنوان یکی از استیبل کوین‌های معروف و معتبر بازار شناخته می‌شد و حجم معاملات روزانه قابل توجهی هم داشت. حتی سرمایه داران بزرگی نیز‌بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را روی آن قرار داده بودند. اما به یک باره ارزش خود را از دست داد و قیمت آن به فاصله قابل توجهی با ۱ دلار رسید. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و آسوده در بازار ارز دیجیتال هستید، حتما باید در انتخاب چنین رمز ارزهایی دقت کافی داشته و از قبل اطلاعات فاندامنتالی لازم درباره آنها را استخراج کنید. این امر برای استیبل کوین‌ها بیش از سایر ارزهای دیجیتال اهمیت دارد. به همین دلیل لازم است تا تمام معامله گران بازار با وایت پیپر تتر آشنا شده و اطلاعات موجود در آن را درک نمایند.

وایت پیپر چیست؟

اطلاعات موجود در وایت پیپر تتر چیست؟

اما چه اطلاعاتی را در وایت پیپر تتر می‌توان مشاهده کرد؟ در وایت پیپر تتر اطلاعات در دسته‌بندی های مختلف تعریف شده و در هر دسته‌بندی شرایط و ساختار این رمز ارز تعریف شده است. این اطلاعات شامل اطلاعات اولیه و همچنین ساختار دقیق فنی مربوط به تتر است. در ادامه به مهم‌ترین این اطلاعات اشاره خواهیم کرد.

 

پیاده‌سازی فرآیندها در شبکه تتر

یکی از مهمترین اطلاعات موجود در وایت پیپر تتر فناوری‌های به کار گرفته شده برای اجرای شبکه تتر است. در این‌بخش ذکر شده که به ازای هر توکن تتر موجود در بازار به مقدار یک به یک، دلار سپرده گذاری شده است. این سپرده گذاری باعث می‌شود تا امنیت سرمایه گذاران در شبکه تتر به حداکثر میزان ممکن برسد. امنیت و شفافیت در این‌بخش به عنوان دو فاکتور اصلی شبکه تتر معرفی شده که این امر باعث می‌شود تا سرمایه گذاری بر روی آن بی‌خطر باشد. همچنین از سوی بنیاد تتر سازمان ثالثی برای رسیدگی به اختلافات میان سرمایه گذاران و بنیاد تتر معرفی می‌شود.

 

تکنولوژی تتر

یکی از مهم‌ترین اطلاعات در وایت پیپر تتر تکنولوژی پشت این رمز ارز است که نحوه پیاده‌سازی آن در بازار را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات این‌بخش شبکه تتر مشتمل بر سه لایه مختلف است. این سه لایه به شرح زیر تعریف می‌شوند:

لایه اول تعریف شده در تکنولوژی تتر، بلاک چین بیت کوین است. به این معنی که اطلاعات این رمز ارز در دفتر کل معاملات بیت کوین ذخیره و جاسازی شده است. الگوریتم به کار رفته برای آن نیز سیستم اجماع می‌باشد.

لایه دوم در این تکنولوژی پروتکل Omni است. تمام فرآیندهای مربوط به نگهداری تتر در کیف پول ارز دیجیتال و خرید و فروش این رمز ارز توسط معامله گران توسط این لایه صورت می‌پذیرد. اجرای تراکنش‌های شبکه تتر نیز توسط این لایه انجام خواهد پذیرفت.

لایه سوم تعریف شده در وایت پیپر تتر لایه Tether Limited است که اشاره به سرویس‌ها و خدمات تتر و همچنین ارزهای فیات پشتیبانی شده توسط این شبکه دارد. Tether.to Wallet به عنوان کیف پولی معرفی شده که شرایط تبدیل و خرید و فروش تترها را در شبکه بلاک چین فراهم می‌آورد.

وایت پیپر چیست؟

آیا امکان ریزش استیبل کوین‌ها نیز وجود دارد؟

به بررسی اطلاعات بسیار مهم موجود در وایت پیپر تتر پرداختیم. داشتن این اطلاعات باعث می‌شود تا احساس شما نسبت به امنیت شبکه این رمز ارز افزایش پیدا نماید. اما در انتها سعی داریم تا با توجه به این اطلاعات یک نکته و چالش بسیار مهم را نیز برای شما بررسی کنیم. آیا امکان ریزش استیبل کوین‌ها نیز وجود دارد؟ پاسخ این سوال اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران در بازار ارز دیجیتال دارد؛ زیرا‌بخش عمده‌ای از سرمایه‌های کاربران در بازار به استیبل کوین‌ها تبدیل می‌شود.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، لازم به یادآوری است که استیبل کوین‌ها نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال توسط فرد یا گروهی به وجود می‌آیند. از این رو مانند سایر ارزهای دیجیتال امکان از بین رفتن این رمز ارزها و ریزش آنها نیز بر اثر عوامل مختلف وجود خواهد داشت. به عنوان مثال همین چندی پیش بود که به دلیل برخی اتفاقات و سهل انگاری‌های تیم ارز دیجیتال ترا، استیبل کوین این شبکه ارزش خود را از دست داد و با ریزش بزرگی روبرو شد. از این رو نمی‌توان چنین اتفاقی را برای سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار نادیده گرفت.

البته که رخ دادن چنین اتفاقی برای استیبل کوین‌های معروف و معتبر مانند تتر احتمال ضعیف دارد؛ اما با این حال نمی‌توان این احتمال را حتی برای تتر نیز صفر دانست. کما اینکه بر اثر فشار زیاد عرضه و تقاضا گاها شاهد نوسانات بسیار اندک تتر و سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار هستیم. انتخاب چند استیبل کوین برای انجام معاملات روشی است که می‌تواند ریسک سرمایه گذاری شما را در بازار ارز دیجیتال کاهش دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها