سورنا بورس نباید خرید کالای بی‌کیفیت را به مردم تحمیل کنیم - سورنا بورس

حبیب‌الله انصاری، دبیرکل و رییس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی و عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی، در خصوص استفاده حداکثری از تولید داخل، اظهار کرد: زمانی که قانونی را تصویب می‌کنیم به نحوه اجرای آن توجهی نمی شود و متاسفانه به کمیت قانون می‌اندیشیم.

به گزارش سورنا بورس، وی افزود: باید ببینیم آیا قانون استفاده حداکثری از تولید داخلی توانسته با وضعیتی که در عرصه تولید با آن مواجه هستیم تغییری ایجاد کند و با گذر سال های متمادی از تصویب این قانون دغدغه های ما رفع شده است.

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: باید برای عملیاتی شدن این قانون زمینه های اجرایی و برنامه ریزی صورت می گرفت و در مرحله اجرا نقاط قوت و ضعف آن سنجیده می شد که متاسفانه هیچ یک از یک اتفاقات رخ نداده و همین امر موجب شده این قانون به نتیجه نرسیده است.

انصاری بیان کرد: به دلیل اینکه متولی این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت است باید نگاه کارشناسانه در خصوص اثربخشی این قانون توسط این وزارتخانه انجام شود و با شناسایی موانع موجود برای رفع آنها اقدام صورت می‌گرفت.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی ادامه داد: بر اساس قانون، اتاق بازرگانی مشاور قوای سه‌گانه است و باید برای مسائل اقتصادی کشور از آنها کسب نظر شود، زیرا با این امر تشکل‌های مختلف نیز درگیر موضوعات شده و هریک می‌توانند نظرات راهگشایی را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: قوانینی که مصوب می شوند باید بستری ایجاد کنند که موجب توسعه اقتصاد کشور شود و در این راستا باید همکاری عمیق‌تری بین قوای سه‌گانه وجود داشته باشد.

انصاری با اشاره به اینکه باید برای تولید در کشور امکاناتی وجود داشته باشد، توضیح داد: استفاده از مواد اولیه مناسب و تهیه به موقع، استفاده از قطعات مناسب و با کیفیت، بهره‌گیری از ماشین آلات، تحقیق و پژوهش و اصلاح روش‌های قدیمی از شرایطی است که باید برای تولید با کیفیت در کشور موجود باشد.

وی تاکید کرد: بخشی از مسائل مربوط به تولید کالای با کیفیت مبتنی بر موضوعات بیرونی است و امروزه نمی‌توانیم به مردم خرید کالای بی‌کیفیت را تحمیل کنیم، زیرا مشتری مداری یکی از اصول بسیار مهم است؛ لذا باید امکانات فراهم شود تا بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

 

منبع: رادیو گفت‌وگو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.